onsdag, oktober 06, 2010

Trånga stövlar




Hör och häpna, men jag fick stövelskaften över vaden! Det hör inte till vanligheten. Eftersom jag har så groteskt feta vader så är det oftast nästintill omöjligt att hitta ett par stövlar som passar. Men dessa var kanon! Beställde en av varje stl, 39 & 40. Men dom var små i storlek så jag fck ta 40. Jenny som vanligtvis har 38 kunde ha dom andra, så dom köper hon så slipper jag skicka tillbaka! :)
Dock sitter dom liiite trångt ändå vid tårna, så nu har jag dubbla strumpor och knatar runt i dom här hemma, ihopp om att dom ska bli lite större. HOPPPAS dom töjer ut sig! Vad tror ni?

Från det ena till det andra så verkar min självsprickesäsong ha börjat. Det är hopplöst så här på vinterhalvåret! Och ni som haft riktiga självsprickor vet hur satans, vidrigt ont det kan göra! Att något så litet, som knappt syns, kan kännas så mycket! Helt stört. Jag kan vakna på nätterna av att det bara pulserar och värker. Hemskt!
Tips på vad man kan göra, och som funkar, mottages med stor tacksamhet!
Brukar smeta på grankådssalva och sätta ett plåster över på natten, då brukar det nästan vara läkt på morgonen, men så fort man stöter i minsta lilla så spricker det upp igen.

2 kommentarer:

Catarina sa...

Har hört att Aloe Vera ska vara bra mot det! Det gör ju skitont, ändå har jag bara haft lindrigt...Fina stövlar, tur att du kunde ha dom! Kram!

madde sa...

Ja Aloe vera (blomman) brukar jag oxå smeta på och det funkar oxå, men det är lika där att det spricker upp så fort man stöter i nåt. Vilket jag gör hela tiden på jobbet :(
Fan, det kanske var dumt att behålla dom här stövlarna känner jag, dom är ganska så trånga! :(
Hoppas de töjer sig.