måndag, oktober 04, 2010

Mormorsrutor!



Eftersom jag redan börjat plocka svamp så kan jag lika gärna fortsätta i tantfotspåren. Jag har kommit på att jag vill lära mig att virka mormorsrutor! Jag kan varken virka eller sticka, har inte den blekaste aning om hur man gör. Men dessa ska tydligen vara väldigt "lätta" att göra? Om nu virkning kan vara lätt?
Mamma har kunnat och trodde att hon kanske fortfarande minns, så hon ska få lära mig. Får se hur länge tålamodet är med mig..
Vill göra en liten mormorspläd. Kanske svart,vit och ljusrosa?
Fast, nu ska vi inte ropa Hej förrän vi kommit över bäcken.. Jag kanske får ett utbrott och klipper sönder garnet och bryter av virkpinnarna.

Nåja, imorgon är jag ledig och då ska jag sova så skööönt! Har min govecka den här veckan. Jobbar mån, ons, fre. På torsdag bär det iväg mot Loosskogen med Jenny o Maria för svampplockning. Jag har fått dille på svamp! Jag drömmer ibland på nätterna att jag är ute och plockar, är jag sjuk? Håller jag på blir en snusmumrik?
Hursomhelst så gjorde jag egen kantarellsås idag av den torkade svampen. Ljuvligt gott. Till det blev det fetaostbiffar och rivna morötter.
Nu ska jag lägga mig och sova och drömma om kexchokladsnacks med apelsinsmak, så kanske den allra värsta begär-längtan har lagt sig till imorgon med lite tur?
Gonatt gott folk!

Inga kommentarer: