söndag, september 26, 2010

Kladdkaka en söndag som denna

Har nyss avnjutit en kladdkaka som jag blev inspirerad till från en blogg som jag läste. Gjorde min vanliga nötkladdkaka, och smälte över en Marabou digestive-chokladkaka. Och så lite vispad grädde som pricken över i. Gott! Caroline, Matti, Villemo och Micke kom och fikade. Annars har det varit en seg dag. snoozade ända fram till 11.30, skönt!

I förrgår hade jag riktig sorg. Första snön kom, och den lade sig! Snöade hela eftermiddagen, kvällen, och igårmorse när jag cyklade till jobbet så låg den som ett vitt täcke över hela Sveg. Tragiskt, det är ju ändå bara september? Tack och lov så smälte den bort under dagen, och idag har det varit soligt och fint!
Vad snabbt vädret kan vända ändå, på torsdagen var det 15 grader varmt!
Jag och Jenny var ju förresten iväg och plockade trattkantareller. Det var faktiskt riktigt roligt! Om man bortser från allt skuttande över stock och sten i en blöt skog, och att jag ramlade och fastnade med benet i ett mosshål så jag satt fast upp till knät och nästan fick panik, medan Jenny höll på skrattde ihjäl sig. Förutom det så var det himla roligt! Hoppas på nån svamptripp i veckan oxå. Hittade ca 1 1/2-2 kassar med svamp. Så på fredagkväll satt vi här hemma och drack öl o rensade. Då insåg man hur mkt det var! En hel del lade vi på torkning, och resten fövällde vi. Mums! Måste göra kantarelltoasts nån dag.

Känns varje som att jag ska bli förkyld, men det blir lixom inget mer. Hellre att det bryter ut riktigt o sen blir bra, än att gå o känna sig småhängig. Svårt och andas och trött i kroppen. Irriterande.

Jag vill ha nya höstkläder! Har egentligen en hel uppsjö av kläder, när man kollar i min garderob. Men inte mkt av det som jag varken kan eller vill ha. Vill ha nya gosiga tröjor o koftor.. Ska nog spana runt lite tror jag. Nätshopping är farligt, men ack så behändigt!

1 kommentar:

Catarina sa...

Men nu jäklar! 2 inlägg på några dagar!!! Bra jobbat.... Kladdkakan lät jättegod! Smask.