torsdag, september 23, 2010

Höst och fult ute.

Maj senast?! Shit vad tiden går.. Så skulle jag precis börja som frukt-Olga på jobbet. Och det trivs jag prima med! Har fått ett helt nytt liv! Efter att ha jobbat mest bara kvällar i ca 5 år så är det nu rena lyxen att få sluta 14.00 om dagarna. Den enda vardagskvällen i månaden känns numera som pest och pina, man vänjer sig fort..

Sommaren susade förbi i ett skutt. Hann med en Finlandskryssning i midsommar, solig semester här hemma i solstolen, några dagar hos syster i Härnösand, en helg i Linköping med Mathias, en helg i Sundsvall med Malin och Roxette. Däremellan några trevliga sommarfester.
Nu väntar den värsta tiden. Gillar inte alls hösten. Men vinterns resa är bokad sen flera månader tillbaka, så någonting har man att se framemot iaf. Den 1/1-11 åker vi till Thailand med Jenny och Torbjörn. Denna gång Krabi. 3 veckor för oss, 2 veckor för dom. Blir med andra ord en riktigt bra start på året! Nyårsafton får firas på hotell på Arlanda i år :)

Jag blir alldeles bydd över mig själv, jag ska nämligen plocka svamp idag! Aldrig har jag väl gjort det och aldrig trodde jag väl att jag ens skulle komma på tanken?
MEN, jag har blivit värsta svampälskaren! Har aldrig gillat det förr, men nu hör kantareller och Karl Johan till bland det godaste jag vet! Och som tur är så är Jenny en riktig svampflicka, så hon och jag ska åka till Loos nu när hon slutar kl 14 och se om vi finner några trattisar. Spännande! Håller jag på blir en skogsmumrik? :O

Återkommer, baj baj!

1 kommentar:

Catarina sa...

Skönt att du är tillbaka! Svamp???? Herregud, har du blivit skogstokig??? Usch, passa dig för björnarna bara, nu måste jag oroa mig också.....Kram!!!