måndag, september 27, 2010

Aj!


Med risk för att min kära syster Catarina kommer att trilla av stolen i hemsla skrattkramper, så måste jag ändå berätta vad som hände igår.
Köpte en pilatesboll för nåt år sedan efter rekommendationen av massören. Mitt första äventyr på denna helvetesboll slutade med att jag slog en liten bakåtvolt och hamnade under tvättställningen som tippade över mig. Mathias höll på dog av skratt, likaså syster. Sen dess har bollen mest legat o samlat damm. MEN, en dag förra veckan bestämde jag mig för att göra ett nytt försök. Otränad som jag är så gjorde jag iaf 30 armhävningar och 30 situps med den, och fick efter det en ca 3 dagar lång träningsvärk. Så igår, lagom efter att träningsvärken var borta, så tänkte jag prova igen. Mathias satt vid datorn så då passade jag på att smyga in i sovrummet o stänga dörren, så att han inte skulle se och få sig ett gott skratt när jag lekte halvakrobat. När jag gör situpsen så tar jag spjärn med fötterna mot väggen, och har bollen mot svanken. Igår tog jag spjärn mot dörren eftersom den var stängd. Men då kommer Mathias o öppnar dörren, mitt uppe i en situp! Då dörren far upp så far jag iväg. Vilket återigen slutade med en bakåtkullerbytta så nacken knakade. Mathias undrade mellan skratten vad fan jag höll på med. Morr! Blåmärke på röven fick jag oxå.
Det är alltså inte meningen att jag ska träna med boll? Vad har den emot mig???

2 kommentarer:

Catarina sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....ja jag trillar nästan av stolen i en skratt-kramp! =) I morgon bitti ska jag kolla på lägenheten.... Ha det bra kära akrobat-syster.

Anonym sa...

Tack Madde för att du är så klantig och bjuder på det. Skrattar fortfarande som en tok :-)
Måste nog börja smyga på grannarna tror jag ;-)
// A-K