torsdag, december 03, 2009

Snorunge

Eldar, gäspar, och snoren rinner. Känns som att jag gått runt och burit på en början till förkylning i flera veckor nu. Men som aldrig vill bryta ut! Hellre att det blir rejält på en gång och sen är det över, istället för att gå såhär, drygt. Tacka vet jag Otrivin menthol och Bricanyl! Mina vänner i nöden:)

Mathias har just åkt och jobbat och jag är ensam dagen lång. Finns en massa saker jag borde göra men inte har lust med, damma, torka golven, städa badrummet, plocka fram tomtejävlar.. Ja, listan kan göras lång.
Men jag är sugen på att baka, igen! Fick nå ryck och bakade igårkväll. Fick recept på drömmar av Catarina, som var alldeles utsökt goda! Dom riktigt smälte i munnen. Och så blev det en laddning Snickersrutor. Allt detta fick Mathias gå ut och gömma i frysboxen i garaget, så får vi hålla tummarna för att jag kommer vara för lat om kvällarna för att gå ut dit, när suget sätter in.. Men jag vill baka mera kakor, småkakor! Det var så himla precis att jag satt och letade småkaksrecept på nätet häromdagen, och dagen efter såg jag att man fick en perfekt liten Småkaksbok på köpet med Aftonbladet! Småkakor är underskattat, något som lätt glöms bort. Bakar jag så blir det rutor eller muffins.
Men nu ska här bakas kakor i fortsättningen.

Idag skiner solen, men kylan är bitande kall. Släppte ut Salmiak förut, och på dom 3 sekunderna fick det vara nog med kyla för min del idag. Det får helt enkelt bli en innedag. -20 imorse, vidrigt!

Nu längtar jag tills framåt jul. Linn kommer hem och blir förhoppningsvis hemma ett tag, så då blir det utgång på juldagen! Jobbar annandagen, men jag har överlevt förr om åren så det ska nog gå! Måste alltså se till att ha en laddning slurp i frysen till jul med andra ord, så sällan som Linn är hemma i Sveg ;)

Kan inte fatta att vi är i Malaysia om 8 veckor! Tyckte vi nyss gick och väntade på Thailandsresan, och det är ett helt år sedan!?
Kan heller inte fatta att jag fyller 25 snart.. Tyckte jag träffade Mathias nyss och då hade jag inte ens fyllt 15 (!) Jag ska ha 25-årskalas/fest har jag kommit på. Fy vad kul!

Ne, nu ska det nog bakas lite ändå tror jag.

Adjööken adjööö...

Inga kommentarer: