tisdag, december 01, 2009

Elden

Jag som aldrig trodde att jag skulle lära mig att elda, nånsin. Men, nu eldar jag för fullt! Trodde aldrig att det skulle bli så ljuvligt med kamin. Varmt och fint.
Lyckades dessvärre få det att ryka in när jag skulle göra upp eld ikväll. Brandvarnaren tjöt och Salmaik jamade och tog plats under soffan, stackarn.
Så då passade jag på att göra rökdans i vardagsrummet innan jag eldade vidare.

Apropå eld så lyssnade jag nyss på "Elden" m Lars Winnerbäck. Det är nog banne mig en av hans bästa låtar. Tröttnar aldrig på hans musik. Skivorna går på repeat vareviga dag..

Har ingen skrivork alls nu känner jag. Snorig, trött och ont i bihålorna. Ska nog bara gosa lite med Salmiak o sen gå och natta som det känns..

Och apropå honom så har min allergi nästan gått över!! Jesus vad otroligt. Bästa medicinen var verkligen att skaffa en egen katt. Har inte tagit allergipiller på flera veckor nu. Hoppas att det håller i sig så här!

Gonatt alla små juletroll.

Inga kommentarer: