fredag, oktober 16, 2009

Förbannade knullcomputer!!!

Morr!! Hade skrivit ett långt inlägg, fick telefon, o när jag kom tillbaka så har datorjäveln gjort nån automatisk uppdatering utan att fråga mig först, så den höll på startade om! Fan vad irriterad man kan bli. På en fredag och allt.

Får lugna mina nerver med vin och gotta hos Caroline ikväll. Var på bolaget o köpte en ny vindunk. Kunde bara inte motstå den fina förpackningen! Tre apor hette det, med bild på 3 svarta apor. Passar bra ikväll eftersom det är jag, Caroline o Jenny ;)
Det blir med andra ord fusk även denna helg. Liksom förra. Tallinn-trippen var iaf grymt kul! Roiligt sällskap, god mat och smarriga drinkar. Kom i säng 5.30 på söndagmorgon, för att sedan kliva upp 3 timmar senare och traska ut på stan i finvädret. Satt på en uteservering och drack god öl, där jag även höll på bli attackerad av en gråsparv. Den flög i ögonhöjd rakt mot mitt ansikte, men tack och lov så vågade han aldrig fullfölja sin attack efter att ha fått sina sparvtrummhinnor spräckta av mitt dödsskrik, som för den delen fick hela stora torget att vända sig om och kolla vad det var som hände.
Nåja, förutom sparvattacker så besökte vi naturligtvis även Alko= "systembolag".
Hade dock inte råd att handla så mkt som jag hade velat, men det blev bla en svart o en vit vinkatt. Och den snyggaste Absolut vodka jag nånsin skådat. Iklädd svart läder med massa nitar. Rock edition hette den, och jag kunde bara inte motstå.

Väl hemma igen så jobbade jag tis denna vecka, ledig i 4 dagar, och jobbar på söndag 11-17. En alldeles utmärkt lagom arbetsvecka i min smak! :)

Förra veckan var jag och mamma även till Söderhamn på sen efterlängtade privatseansen. Vi satt tillsammans under hela tiden, och det var helt otroligt jäkla fascinerande!! Skönt att ha fått bekräftelse på vad man känt och anat. Tänker inte ge några detaljer här eftersom jag vet att vissa inte tror på sånt. Inge roligt att berätta för dom som inte tror. Men om jag trott till 110% förr så tror jag då nu till 210%! Mer än nöjd med den dagen.
Hann även med en date med stora systeryster på stan.

Något som jag tjatat på Mathias om i många år har nu fått mig att längta ännu mer sista veckorna. Speciellt efter seansen! Jag VILL ha en katt!! Har alltid varit kattmänniska, älskar dom små djuren och skulle göra vad som helst för att få ett eget litet kurrtroll- Problemet är bara min kära sambo. Tjurigare än tjurigast!
Det andra problemet är även min kattallergi.. Men jag tror att det går att bota. Har mailat en homeopat idag så jag väntar med spänning på svar. ;)

Igår for jag till Loos och friserade manen. Kortare än sist, men såå skönt! Färgen blev som vanligt svart, fast denna ggn blev det även röda slingor. Känns som evigheter sen jag hade rött i håret.. Ovant men nöjd.

Nu har redan halva oktober gått och snart är det jul igen! Jag är ingen julmänniska. Jag skulle kunna skippa jul och fara utomlands. Men i år längtar jag till jul = snart Malaysia.
Och bara 2 veckor kvar till Ladies night med syster yster. Kul!

Nu ska jag måla klorna med mitt nya favoritlack från Isadora; Black rose.

På återseende mina vänner. Frid!

Inga kommentarer: