fredag, oktober 02, 2009

Hurra, vad jag är bra!

Städade badrummet för en stund sen. Lyckades tappa tvålpumpen uppe på kanten på tvättstället, så det sprack! Panik, trodde ett nytt gick på flera tusen, men dom va inte så dyra som jag trodde. Så det får väl bli ett nytt nåt tag framöver. Men tvålpumpen, som är från Dollars, den höll :)

Idag hade jag ställt uret på 9.00, tänkte jag skulle upp och måla klart trappen. Men istället snoozade jag på fram till 11.30. Och sen har jag grejsat med lite annat här hemma, så nån målning har det ännu inte blivit. Men på söndag, så SKA jag måla klart.

Igår var det begravning, men den gick förvånansvärt lätt, så det var skönt.
Middag efter den, och sen åkte Mathias på bäverspaning i stugan inför jakten, och jag åkte till Caroline och kikade på Idol.
I eftermiddag ska jag ta mig i kragen och följa med Mathias o Grinde och simma. Blev förvånad över mig själv förra veckan när jag och Linda simmade 40 länger (1km) otränad som man är..

Här hemma händer det grejor.
Trappen blir vit och fin och det blir rejäl skillnad mot för hur den var i klarlackad furu med bajsbruna mattor på stegen!
Och igår kom kaminen, än så länge har dom bara murat upp den, skorsten och resten blir klart på måndag. Fint blev det! Men jag kan inte säga annat än att jag gruvar mig som en idiot för att elda i den när jag är ensam hemma sen. Är så sjukt rädd för eld! Har alltid varit rädd, vågar knappt stoppa in ett vedträd utan att vara rädd för att bränna mig. Men man kanske vänjer sig... :S
Det kanske har med nåt tidigare liv att göra? Så är det nog. Jag var nog en elak liten häxa som brändes på bål. Där har vi förklaringen!

Inga kommentarer: