tisdag, januari 27, 2009

Märkligt.

Ni måste göra den här: http://www.quizyourprofile.com/guessyournumber.swf
Mysko?

Nåja, hursomhelst så var det ju nån dag sen jag skrev sist, nu igen. Men jag har faktiskt varit sjukling i flera dagar.
Var ledig tors-sön förra veckan. På torsdagen åkte jag till Loos o färgade frillan (svart), o efter det lyckades jag övetala lillasyster J att följa med till Glada Hudik o shoppa. Shoppa? trodde jag ja.. Hittade inte ens något på Gina Tricot! Då är det illa. Åkte hela vägen till Hudik för att åka därifrån med endast en mascara och en top. När jag nästan var hemma i Sveg igen så kom jag på vad det var jag skulle ha från h&m, som jag kliade huvudet åt där inne men inte kunde komma på. Leggings! Attans, hur ska det här gå?

Fredagmorgon o jag kände mig lite förkyld, blev tvärtrött efter dammsugningen o lade mig på soffan för att vila. Och där blev jag liggandes. I stort sett hela helgen lång! 40 graders feber på lördagen o jag trodde jag skulle dööö. Det enda jag var sugen på var sura godisar (!). Så M var så snäll o fixade det åt mig. Det var nog rena kuckelimuckmedicinen, för sen försvann febern!
Men sen har jag haft det lite från o till ändå. Men hoppas för allt i världen att jag är bra till fredag! O att jag inte smittat älsklingen..
Hur gör man för att öronlock ska släppa?? Fruktansvärt irriterande efter flera dagar, o jag vill INTE ha det när vi ska flyga.

Imorrn jobbar jag till 16.00, o sen jäklar är det semester! 3 1/2 vecka blir det. Gött. Ska börja packa så smått imorgonkväll tänkte jag. Men som vanligt håller man väl på till långt in på natten dan före, för att man inte kan bestämma sig vad man ska ha med! Typiskt mig. Beslutsångest som få, plus att jag måste prova allting innan jag lägger ner det i väskan.. Har iaf beställt en bikinibh från Stadium som jag hoppas hinner komma.. Har flera bikinisar, men bara halterneck, och man får ju så ooont i nacken! Så jag hoppas som sagt att jag hinner få den här som jag beställt!
Och vad ska man åka i för kläder?! Hjälp vad svårt. Stora bekymmer för Minimina nu.

Apropå bekymmer, talade jag om att jag lade mobilköpet på is ett tag? Min höll ju på avled, men nu verkar den ha piggnat på sig, för nu beter den sig som den ska igen, förutom batteriet. Den har nog hjärtfel eller nåt. Så när jag kommer hem igen så ska jag köpa ny. Och nu har jag bestämt mig, Ericsson c902. Ska inte kolla på några andra, för då kommer jag bara få börja om på ruta ett med min beslutsångest igen. Och det vill vi verkligen inte vara med om.

I eftermiddag har jag varit ovanligt sötsugen, som jag faktiskt inte alls är lika mkt nu som förut. Men jag har hållt mig. Endast ätit spagetti o köttfärssås sen jag kom hem. Men sötsuget försvinner ju inte av att jag vet vad mkt gott som finns i frysen, som mamma skickade med mig hem sist. Munkar, wienerbröd, bullar... Mmmmomsi va gott!
Jag föråt mig på munkar när mamma träffade Anders, så jag har inte kunnat äta det de senaste 8 åren ca. Ända tills i somras då jag åt en munk o blev munkkär igen. Tror jag inte ätit nån sen dess. Så jag kanske bara måååste tina en nu? För att fira att jag får semester imorgon? Finns alltid bra ursäkter.. :)

Frysen nästa!
Frys

Inga kommentarer: