fredag, januari 16, 2009

Frajdejj

Nu var det nån dag sen igen..
Fredagkväll o det känns som att jag skulle kunna gå o lägga mig redan nu! Jobbade 7-17 idag, vilket är en seg jobbtid tycker jag.. Men, nu är det kväll o jag har nyss lagat tacos i min ensamhet. Mathias jobbar kväll o jag har ingen aning vad jag ska hitt på med. Sitter o slurkar på ett glas vitt nu, mmmm....
Ska jobba hela helgen lång nu. Är min lediga helg egentligen, men jag passar på att jobba nu eftersom jag missar 2 helger när jag har semester sen.
Apropå semester, kollade på 4ans nya semesterdokumentär häromdagen, "Semestersvenskar".
Handlar om folk som åker till Thailand med Fritidsresor, (som vi oxå ska åka med) och med på bussen fick man se två Svegare! Jag hoppas innerligt att det där programmet är färdiginspelat när vi anländer. Fy för att bli filmad på semestern. Men om ni sitter där hemma i tvsoffan nån onsdagkväll o ser något som ser ut som en strandad val i rutan, då vet ni att jag blev filmad ändå.
Om 2 veckor precis så sitter vi upp i himlen o väntar på att komma fram :)

Och nu mina barn ska ni få höra, vad man med en pilatesboll kan göra.
Jag tog nämligen ner den från övervåningen häromdagen. Det var väl inte illa? Åtminstone en bra början. OCH, jag gjorde några armhävningar med den! OCH, jag klarade mig utan skador!
Jag hade lite träningsvärk igår, men det är väl iaf bättre än blåmärkena jag fick sist?
Man kan alltså leka med boll utan att skada sig. Vem vet, det kanske blir fler övningar med den nu när den ändå är på nedervåningen. :)

Fick äntligen mitt H&Mpaket idag, började nästan bli rädd att det inte skulle hinna komma. Har beställt lite sommarkläder ur nya katalogen. Bl a en klänning, kjol, svart+vit topp. O jag kunde ha allt! Hör inte till vanligheterna kan jag lova. Nöjd.

Jag tror på allvar att jag har nån jäkla sjuka när det gäller beslutsångest. Spelar ingen roll om jag ska köpa tankräm eller nåt sånt vardagligt, jag kan fan stå o välja en halvtimme! Skitjobbigt.
Och nu är det dags att köpa ny mobiltelefon. Ännu värre än tandkräm!!
Har alltid varit en Nokia-människa (med undantag för min första telefon, Eriksson628 med utbytbar front o blinkande antenn) Men annars har jag haft Nokia. Bara det att dom håller max 1 1/2 år för mig, sen måste jag köpa ny. Det tycker jag är alldeles för ofta för så dyra saker..
+ att Nokias nya N-modeller har så krångliga menyer! Hade en sån lånetelefon förra året när min var på lagning. O den var ju inte alls som en Nokia, skitkrångliga menyer tyckte jag. Så nu på slutet har jag börjat fundera på en Sony Ericsson. Igår åkte jag dit o skulle köpa en på lunchen. Stod o valde mellan en Nokia (ej N-modell!) o en Sony Ericsson, men det slutade med att jag fick åka därifrån för lunchen började ta slut, för jag kunde inte bestämma mig!
Satt o jämförde modellerna på intenet igårkväll o bestämde mig för SonyEricssonen. Det var mkt bättre batteritid på den m.m. Så idag åkte jag dit o skulle köpa, o för det första så hade dom den inte hemma, så den skulle komma först på tisdag! O sen så upptäckte dom att deras prislistor som de hade uppsatta var gamla, så det skulle bli flera hundra dyrare än vad det stog på prislistan! Men hursomhelst så beställde jag en ändå, eftersom jag äntligen hade bestämt mig. Hann bara tebax till jobbet så ångrade jag mig.. Ringde o avbokade. Kollade på www.katshing.se o där var den ca 800kr billigare. Så nu tänker jag inte köpa någon telefon i Sveg.
Fy vilken mardrömskund jag måste vara!
O nu har jag beslutsångest igen, för nu vet jag inte om jag vill ha den längre eller inte.
Åååå, hjälp mig någon!!!!
Ge mig några elstötar eller dra mig i svansen så kanske jag blir som folk!

2 kommentarer:

Cattis sa...

Haha, ja du måste vara jobbig som få....=) Du kan väl be om att få hälsa till storasyster om du blir filmad på semestern? Det skulle vara kul... Kul att det gick bra med Pilatesbollen... å va bra att du kunde ha kläderna! Ja läs Sjävkänsla nu, den stärker en lite grann, man känner sig inte lika värdelös efter...men det är en massa övningar i den som jag aldrig gjort, ska testa det också tror jag...Ha det bra!

Sassi sa...

Hahahah... Jag är preciiiis likadan. Kan ha jättesvårt att välja mellan olika alternativ. En röd eller grön top. Stl S eller M, fisk eller kött, allt helt enkelt. Tog mig 4 år att välja vilket träslag jag skulle ha i vardagsrummet, valnöt, ek, vitt, svart osv... (de blev vitt)

Kul att du är igång med pilatesbollen och att du vågade ta fram den :D Lycka till i fortsättningen! Ha en skön lördagskväll nu. Kram!