måndag, juni 02, 2008

Vatt do jo min?

Haha, jag blev så full av skratt när jag läste i fotbollsfruns blogg om när hon skulle köpa en gosedjursapa i Danmark.

"Hej, jag skulle vilja köpa apan där"

"Hva sier dou?"

"Apan där"

"Hva SIER dou?"

"A-p-a-n"

"HVA SIER DOU?"

"Monkey för helvete"

"Ape?"

Det påminner om när vi var i Egypten och åkte på båtutflykt en dag. Det dukades upp smarrig buffé på båten och man fick inte ösa på själv, utan det stog en arab vid varje fat o fyllde på tallriken åt en. Och som i nästan all mat i det där landet så är det tomater i. Därför tog jag i stort sett bara ris. En arab undrade varför jag inte ville smaka av det andra och jag förklarade att jag är allergisk mot tomater, på engelska då förstås. Han såg ut som ett frågetecken o fortsatte tjata, och jag försökte förklara. När han fortfarande inte fattade så förklarade Mathias samma sak, plus att han pekade på tomaterna för att visa vad som var tomatos (Tomejtos). När arabjäveln fortfarande inte förstod så kom en norsk tant fram o sa till honom klart o tydligt att jag inte kunde äta tomejtos för då blir jag sjuk. Men eftersom han fortfarande såg lika förvånad ut så blev vi så irriterad så vi gick o satte oss. Efter en stund kom han o satte sig och fortsatte att tjata o fråga vad vi menade (!)
Blev lite morrig o tog en stor tomatklyfta på gaffeln för att visa:

"THIS is TOMATOS (TOMEJTOS)!!!"

Araben slog sig för pannan o det syntes att poletten trillade ner.

"Oo, aj dident anderstäänd, bekås in Egypt wi sej TOMATOS. Not TOMEJTOS.

Dumjävel.

Inga kommentarer: