måndag, juni 02, 2008

Sommar på riktigt

Sommarvädret håller i sig. Så skönt! Igår var det dundervarmt o idag är det inte fullt lika varmt, det blåser lite mer. Men det skulle fortsätta att vara varmt o fint i veckan som det lät.
Kul för studenterna som går ut på torsdag. När vi tog studenten var det ganska kyligt. O när vi kom ut ur kyrkan så började det spöregna!
Men studenten är nog bland det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Vilken helg!
Och helt ärligt så har jag inte saknat skolan en endaste liten gång sen dess. Kommer nog aldrig att göra heller.

I fredags var det ju 30årskalas i Älvros. Många var vi, säkert 25-30 pers. Käkade god mat och tårta och drack drycker i partytältet. Och myggigt som satan var det. Ser ut som jag har böldpest eller nåt nu.
Som vanligt blev jag lite för mkt berusad, men jag kom ihåg det mesta på lördagen iaf. Var hemma igen vid 2 tror jag.

Lördagkväll var det dags för del 2 av kalaset. Vi var några som fortsatte då. Grillade fläskfile o åt världens godaste pärlgratäng som Malin hade gjort. Kvällen blev dock ganska lugn för mig eftersom jag jobbade igår. Men en riktigt skojslig helg var det.

Nu jobbar jag bara imorgon och sen är jag ledig resten av veckan. Onsdag ska jag åka till pappa o göra smörgåstårta, på torsdag ska vi till Ljusdal o gå på Jessicas student, och på fredag ska vi åka till syster yster i Härnösand och blir kvar där över helgen. Längtar!!

Igårkväll komma mamma o dom upp o hämtade vår soffa som Carina nu har fått. Vår nya skulle komma idag eller imorgon. Men jag har fortfarande inte hört något så det blir väl imorgon hoppas jag. Det är lite tomt utan.

Imorgonbitti ska vi på banken o prata hus, sen är det bara att bestämma sig!
Vill, vill vill!

Sodastreamern nästa.

Inga kommentarer: