torsdag, maj 29, 2008

Fyy!

Jag skulle aldrig ha skrivit de där sista raderna om spindlar. För VAD sprang runt på vardagsrumsgolvet när jag kom upp från källaren om inte en spindel!??
En sån där svart rund liten jävel med framåtböjda klo-ben! Dammsugaren fick den till lunch idag.

Jag behöver ett ärligt svar på om spindlarna verkligen dör när man dammsuger upp dom, eller om dom kan krypa ur slangen igen??
Mathias påstår att som slår ihjäl sig när man suger upp dom, men är det bara som han säger??

Jag vill baka kubb. Har varit sugen på hembakta kubbar hur länge som helst. Har aldrig gjort såna, är det svårt??

Apropå kubb. När mamma skulle få Jessica låg hon inne på BB ganska länge, och under den tiden så hade pappa hunnit med att flytta om en massa i skåpen hemma i köket. När mamma kom hem igen så skulle hon baka kubbar, och hittade en glasburk med vad som såg ut som pärlsocker. Frågade pappa och fick till svar att "Ja, vad ska det annars vara?" Så hon gjorde dubbelsats med kubb, och när dom sedan skulle provsmakas så smakade dom inte alls som kubb. Då visade det sig att de var nån sorts grovsalt/vägsalt som pappa hade ställt i skåpet med bakgrejer. Då var nog inte min mamma glad. Skulle inte jag heller ha varit.

Inga kommentarer: