tisdag, juni 03, 2008

Yes!

Det blir husköp! Har vart på banken o pratat idag. Blir billigare i månaden än om vi hyr tex en 4a på Sveg, och man betalar ju hellre till sig själv..

Ska träffas och prata med husägaren imorgon. Hon kunde flytta ut så fort hon fått ut sina saker, och vi har pratat med hyresvärden, och det va inga problem att flytta ut tidigare om dom hittade nån ny hyresgäst. Vilket dom säkert kommer göra.
Åå vad jag är glad nu! Längtar!

Första projektet blir att dra bort heltäckningsmattan, INNAN vi flyttar in. Sen är det inte direkt några akutgrejer som behövs göras. Nedervåningen är fräsch. Övervåningen behöver dock nya golv, men det får bli längre fram. Åsså ska jag måla över medaljongtapeten i sovrummet uppe.
Har gått och funderat på färger, någon som har förslag?
Är lite inne på en plommonlila/purpur fondvägg, och resten beige eller grå kanske?

Jag vill flytta nuuu!!!

Soffan har inte kommit än :( Så jag får väl sitta på sittpuffen ikväll när jag ska se Desperate.

Jag har förresten köpt en bärbar dator! Begagnad, men den duger nog. Lämpligt att kunna ha med sig när man åker bort.
Nu ska jag trycka i mig ett ägg innan jobbet kallar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yippie!!!
Så himla kul. Blir grillning och vin sen då.
Välkommen till vår gata.
Kram// Anna-Karin

Sassi sa...

GRATTIS!!! Vad roligt för er. Men stopp stopp stopp... medaljongtapeten, vad är de för fel på den? Är den inte cool eller är den bara ful??? :D
Färger... plommonlila är snyggt, själv är jag inne på en svart/silvrig randig tapet som fond. Fast då har jag en plommonlila sänggavel.
Ska bli spännande at se hur de går. Kanske får man önska några bilder också ;)