onsdag, maj 07, 2008

Inge hus.

Igår var vi o kikade på hus. Fick svar på min annons som jag har ute, ett hus precis där vi vill ha! Alldeles perfekt storlek. Dock ett överpris som heter duga. Vi fick inte ens chansen att ta dit en värderare för husägaren tänkte inte gå ner i pris. Tråkigt och synd. Så det blev ingenting av med det. Hoppas det dyker upp nåt annat istället.
Vi vet om ett till hus på samma gata, känns lite stort för oss bara, och så var det inge fjärrvärme. Men vi ska nog kanske kika iaf. Kostar ju inget att titta.

Sist jag beställde mitt i.d smink från hudoteket så fick jag med små tuber från märket Carita. Bla en ansiktskräm som var helt underbar. Så nu tänkte jag vara snäll mot mig själv o gå in o beställa den. Men ångrade mig ganska kvickt. 1255:- för en ansiktskräm tänker jag aldrig i mitt liv betala. Never. Hade jag vetat det innan så hade jag snålat som bara den med den där lilla tuben jag fick.
Får leta nån till ett rimligt pris när vi åker till Helsingfors. Det börjar närma sig nu, drygt en månad kvar. Vi har inte varit iväg sen juni förra året! Sensation när det gäller oss, vi som alltid annars åker flera ggr per år. Men det blev ju ingen mer tripp sen Mathias bröt ryggen i somras.

Helgen före Helsinki är det student i Ljusdal. Jessica, och Sofie. Har iaf hittat kläder nu. Caroline övetalade mig att köpa en tunika på Ada o Arvid. Så den och leggings får det bli.
Helgen efter finland så är det midsommar. Och Minimina jobbar helgen lång. Slipper fundera på vad man ska göra då iaf. Känns trögt att det är sista helgen före semestern, vilket innebär att jag går på semester söndag kväll kl 20.15! Kul. Nej. Dagen därpå åker jag iaf upp till Umeå och Linn och blir där hela veckan troligtvis. Ybuss får det bli både dit o hem. Jag är för feg för att flyga själv. Skulle bara gå vilse på Arlanda. Lyckas man gå vilse på Ikea så..

Idag har jag solat solarium, måste ju börja odla lite grund till sommarn nu så man inte ser ut som en isbjörn. Jag vill vara brunbjörn.
Har kletat in mig i brun-Dove nu oxå, men satan vilken tid det tar innan det torkar! Och illa luktar man. Varför ska man lukta korv av alla brun-utan-sol?

Imorgon jobbar jag till 14 sen far jag till Loos o ska följa med mammsen till Bollnäs.
Bäst att sova nu kanske.

Gonatt o ajö.

1 kommentar:

Sassi sa...

De är inte så läskigt att flyga själv. Man följer med alla andra bara och så ska man va ute i god tid. Jag har flugit själv flera gånger, till Schweiz och även från Sthlm - Malmö. De fixar du Madde!!!