lördag, maj 10, 2008

Vad irriterad jag blir!

Beställde kläder från Josefssons häromdagen. Bla en söt klänning som såg ljusgul ut i katalogen, men i själva verket var stark-gul, och gjorde att man såg ut som en gigantisk påskkyckling! Retur.
En svart tunika beställde jag oxå, som var jättefin så därför bestämde jag mig för att ha kvar den och slängde den i tvätten med en gång. Och nu när den är tvättad och torkad så har den krympt! Även fast jag drog som en galning i den när den var blöt. Så nu är den så kort så leggingsröven syns. Och ärmarna har oxå krympt. Har redan klippt av dom där snörtussarna för galge, så den går väl inte att skicka tillbaka heller antar jag? Får be en bön om att Jessica köper den av mig :)

Igår dog tydligen min riktiga farmor. Hon som jag aldrig haft kontakt med. Har ett kort i mitt bäbisalbum, det är allt. Tur att man inte kände henne, för då slipper man vara ledsen nu.

Idag är det sommar ute! Riktig sommar. Fy vad skönt. Så som jag har längtat!
Vet dock inte vad vi ska hitta på med. Tänk om vi ändå hade en balkongjävel i den här lägenheten. Men icke. Man vill ju inte gärna gå ut på gården å sola heller. Eller jag kanske ska ta ner en av skinnstolarna å sätta mig på gräsmattan och glo? Eller varför inte min satans gymnastikboll, så kan jag rulla runt där med den på gräsmattan..
För er som undrar hur det går med den där så kan jag tala om att jag har inte rört den sen incidenten med blåmärksresultatet. Den ligger på vardagsrumsgolvet och tar plats o samlar damm. Men jag SKA börja träna. Snart...

Imorgon är det konfirmation för Madde. Fy satan för att sitta i en kyrkjävel i 1,5 timme. Jag haatar kyrkor. Det enda som är kul är att gå på bröllop.

Mathias åker till Italien imorgon kväll och blir borta ända till nästa söndag! Så jag ska vara ensam i en heel vecka :( Blev väldigt snabba ryck, Martin ska tydligen köra dit, lastbil alltså, och då kom Mathias på att han ska med. Så dom ska hjälpas åt att köra. Säkert fint, man får nog se väldigt mycke.
Men jag ska ju oxå göra kula saker nästa vecka, lördag ska jag ev följa med Annika till Birsta o gå på Ikea, och på kvällen har vi personalfest. Som jag o Sivan har fixat. Hoppas på sånt här väder, för då ska vi grilla och spela kubb. Wiihoo.

Nu ska jag nog göra lite frukost. Ajö.

Inga kommentarer: