torsdag, april 24, 2008

Sommar!

Nu har äntligen sommaren börjat komma. Varmt varmt varmt o skönt!
Idag är jag ledig och ska snart åka till Loos en sväng. Mathias jobbar och jag har som vanligt tråkigt. Om man ändå hade ett fritidsintresse, men icke. Vad har jag för intressen? Vad tycker jag är kul? Shoppa och resa bort. Inget man kan göra varje dag precis.
Apropå shopping så var ju jag och mamma till Valbo i söndags. Skulle shoppa loss riktigt hade jag tänkt, men jag slog nog mitt rekord för det gick på under 500:- på Ikea. Har aldrig inträffat. Men blev iaf lite småplock. Nya handdukar osv.
I klädväg hittade jag 2 linnen och ett par svarta ballerinaskor på Din sko som jag nog ångrar. Det var en liten flärp där bak som jag inte tyckte var fint, men ändå köpte jag dom. Bara för att jag skulle ha. Tror dessutom att dom är lite för trång. Jag som tyckte att jag verkligen kände efter den här ggn så att de inte skulle vara för stora eller för små. Tyckte dom satt ganska perfekt, men inte när jag kom hem och provade dom igen :(
Bästa fyndet var nog iaf en skinnsittpuff som jag hittade på Forum. Med lock dessutom. Precis vad jag velat ha.
Köpte förresten en Dollyparton-skiva oxå som Mathias töntförklarade mig för. Köpte den endast för 9 to 5, Here you come again och Joline.
Jag kanske är en tönt? Syster J tyckte jag var som en tant när hon var här sist och jag ville se "Så ska det låta" istället för att hyra film. Men isf tänker jag fortsätta vara en tönt. För jag tänker inte sluta kolla på Så ska det låta. Jag och Sveriges andra tanter o farbröder.

I fredags var jag ut med Annika o Maria. Först god mat på mysen, sen blev det Svegskrogen. Jag fick i mig liite för mycket att dricka. Slurp, vin, Minttu, öl, Sambooka, jäger.. Inge bra att blanda sådär. Men kul hade vi iaf! Minns inte så mkt från slutet. Vaknade på lördagmorgon o frågade om Mathias hade somnat på soffan. Men han hade tydligen sovit med mig hela natten, och vi hade pratat när jag kom hem för jag hade väckt honom.. Mindes ingenting. Hade nåt svagt minne av att jag ramlat någonstans oxå. Men var, när och hur? Ringde till Annika och fick veta att jag lutat mig mot en vägskylt på gatan alldeles utanför henne, och skylten satt tydligen inte fast i backen utan stod på en sån där fot. Så både jag och skylten hade ramlat. Så min armbåge som 2 dagar innan hade gjort illa sig i Pilates-olyckan var nu ännu blåare och ondare. Skinnjackan såg ut som att jag hade grävt upp den ur en sandlåda.
Mådde iaf sakpligt på förmiddagen, klev upp mitt på dan och lade mig i soffan och tryckte i mig några baconchips, och efter det låg jag och kräktes hela eftermiddagen lång.
Så det var den lördagen det.

Lördagen som kommer blir betydligt lugnare, för jag ska jobba. Nästa fredag ska jag troligtvis följa med Caroline o Håkan på Rättviksmarknaden. Då ska jag köpa mig en heliumballong så jag får sån där fin sångröst igen :)

Apropå heliumballonger så läste jag i Aftonbladet igår att det var en präst i nåt land som skulle slå nytt världsrekord, så han spände fast sig i en stol med massvis med heliumballonger, gps, satellit-telefon, specialdräkt m.m och begav sig upp i det blå. Efter ett antal timmar hade man dessvärre tappat kontakten med prästen och det enda spår man hittat av honom är en massa heliumballonger flytandes i havet.. Då säger jag bara: Skyll dig själv prästgubbe!

Nu ska jag åka mot skogarna i Hälsingland.

2 kommentarer:

Sassi sa...

Är det Rättviksmarknad nästa helg? Då kanske man skulle ta och åka dit.

Sassi sa...

O du, flicka, ta de lugnt med spriten. Sånt kan lätt bli en vana ;) Minnesförlust blir dessutom bara vanligare och vanligare ju äldre man blir. Fråga en stor flicka som mig på 25 år ;)