onsdag, maj 21, 2008

Grrrr

Morr morr!
Fy vad jag har Pms just nu. Fick det när jag var ner i tvättstugan ikväll. För de första var maskinen full av massa hår uppepå som jag blåste bort. Stoppade i min första svarta tvätt med både tröja, jeans, underkläder o lakan. När jag sen kom ner för att hämta tvätten upptäckte jag att det var massa hundhår på hela golvet, vilket jag inte såg innan. Blev irriterad o fräste lite för mig själv. Tog ur tvätten ur maskinen, och ur ramlade det 2 handstora hundhårsbollar, och mina kläder var helt vithåriga! Fräääs!! Bara att slänga i maskinen en ggn till, men det försvann inte efter andra tvätten heller. Så då gick jag till grannen o bankade på dörren utan att någon öppnade. Gick då upp o letade reda på numret o ringde karln. Frågade om han hade tvättat hundjäveln i maskin. Jag var så arg!
Sa åt honom att han kunde roa sig med att städa tvättstugan ikväll för imorgon har jag tvättid igen o då SKA jag tvätta. Talade även om att jag måste lämna in tvätten på kem imorgon, för det kommer bli omöjligt att få bort allt hår. Och vad får jag till svar? "Jaha"
Vad ja kom på efteråt att jag skulle sagt var att HAN får stå för räkningen.

Så gissa om mina pms-horn har varit utfällda ikväll! Har dock lugnat ner mig med lite choklad nu :)
Mörk sådan, för jag försöker med Gi igen nu. Suck vad tråkigt det är. Känner mig inte alls motiverad, orkar inte, men jag måste. Kände mig iaf lite duktig när jag kunde motstå prinsesstårta på fikarummet idag. Tur jag är ledig imorgon, ifall det finns en bit kvar då menar jag...

Var på knuten med Annika idag när vi hade slutat o åt en kycklingsallad. Gott gott. Var även en sväng på Dollars och jag köpte en matta! Så länge som jag letat men inte hittat någon. Hade tänkt vänta tills nya soffan kommer, men jag skulle bara ångrat mig om ja inte köpt den här. Svart med brunt mönster var det.

Efter mat o dollars åkte vi på björnsafari, och gissa vad vi fick se alldeles bortanför Emil? En bautastor björnmamma med småbarn. Såg dock bara nå litet som rörde sig långt långt där borta. Men mamman såg riktigt stor ut. Har vart en hona med 2 ungar där hela helgen, så E har till och med kunnat stå i fönstret o tittat på dom! Men idag var det nya björnar sa han. Den här var större, men hade även den 2 barn.
Får nog kanske åka dit imorgon igen o förhoppningsvis knäppa kort om dom är lite närmre.
Men läskigt ändå när dom är så nära gårdar o folk...

Imorgon kl 11 ska vi kolla på hus! Längtar. Det är i just det området vi varit ute efter hus. Kändes dock lite stort för oss från början, men vi har sagt att vi ska kolla iaf. 5 rok är det.
Har hört att det ska vara fint, så håll tummarna för oss!

Sen vi fick Sodastreamern så håller jag på fördricker mig på bubbelvatten! Så gott det är! Tur att det inte är onyttigt. Hur länge brukar en sån där kolsyregrej räcka tro, nån som vet?
Ni som känner mig väl vet kanske hur oteknisk jag är, och för att inte tala om ointresserad..
När jag stog o packade upp streamern så pratade jag med mamma i telefon samtidigt.. Letade febrilt efter sladden och blev smått irriterad för jag trodde den hade missats att läggas i förpackningen.
Och så sa jag till mamma att "..för det måste väl för fan va en sladd till den?!?"
Mamma: - "Jaa, annars kan jag då inte begripa hur den ska fungera."
Blev irriterad o ropade till slut efter Mathias o talade om att jag inte hittar nån sladd. Då blev jag genast ganska utskrattad. -"Trodde du verkligen att de skulle vara sladd till den?"
När jag sedan berättade att mamma faktiskt oxå trodde det så fick jag bara till svar. "Ni är precis likadan, lika jävla dum båda två!"
Vad menade han med det tro? :)

Inga kommentarer: