torsdag, maj 29, 2008

Summer

Underbart väder. Varmt och soligt. Och vad gör jag? Tvättar och sitter här.
Apropå tvätten så har nog aldrig tvättstugan varit så skinande ren som sist. Det lönar sig att morra ibland. Inte ett hundhår så långt ögat kunde nå.

På tisdag förmiddag har vi tid på banken.
Jag känner på mig att vi nog kommer flytta. Ni anar inte vad jag har längtat efter att få säga upp den här lägenheten, så hoppas att det blir av.

Imorgon skulle jag ha varit ledig men ska jobba ändå. Vara frukttant och göra ordern alldeles själv för första gången. Får se hur det går.. En fördel med att gå på det schemat jag ska i sommar är att oftast jobbar jag 7-14 då. Skönt att slippa kvällar ett tag. Men jag som annars börjar 7 bara en ggn i månaden lär ju gå som en zombie i 3 veckor. Ingen morgonmänniska och kommer nog aldrig att bli.

Nu ska jag gå ner o hämta tvätten bland alla långbenta spindlar i källaren. Numera kollar jag inte efter dom, för då vet jag att jag inte kommer att kunna gå ner mer. Men jag vet att dom finns där på väggar och tak, för det är där dom bor.
Känner mig lite stolt som faktiskt vågar gå ner ändå.

Inga kommentarer: