fredag, april 18, 2008

Bollfan!

Var iväg och fick massage och knak i min onda rygg härdomdagen. Fick för 100e ggn rådet att jag måste träna. Jag veet, jag skaa, men det blir aldrig av att jag börjar.
Då tipsade hon om en sån där pilatesboll eller vad fasen det heter. Så jag var iväg o köpte sån redan samma dag. Blåste upp den igåreftermiddag med tillhörande pump (bara pumpandet fick man ju nästan träningsvärk av) Men till slut var den uppblåst och det var bara att sätta igång med mina akrobatiska övningar på vardagsrumsgolvet. När Mathias var inne på toan så låg jag på rygg på bollen och skulle åka lite bakåt så jag kunde göra situps. Men då ville inte bollen samma sak som jag så den åkte iväg och jag gjorde ofrivilligt en bakåtkullerbytta, välte tvättställningen med all tvätt så den ramlade in i tvn. Och under ställningen hamnade jag. Vilket resluterade i en svullen, blå armbåge som idag gör mycket ont.
Mathias kom utspringandes från badrummet när han hörde att det dompade och skrattade så han grät. Morr! Tvn klarade sig tack och lov, även vitrinskåpet i glas som står brevid.
Efter den där händelsen satt jag bara och tränade balans på bollen medan jag kollade på Medium.
Jag ska nog hålla mig till såna där bollar med handtag som man studsade runt på när man va liten. Kanske ska leta fram min gamla röda, den kan man ju åtminstone hålla i sig i.

Vecka 23 får vi vår nya fina soffa! Fick bekräftelse på den idag. Längtar!

Idag är jag egentligen ledig, men jag jobbade några timmar FRIVILLIGT! Från kl 7 dessutom, och gick hem 12.00. Ska ha frukt & grönt i sommar under andra semesterperioden och passade därför på att träna lite med sussie idag. Ska bli kul att göra nåt annat, om det inte vore så jävulskt tungt bara! Men om jag håller mig undan bollen under några veckor där så ska det nog gå bra ;)

Ikväll kommer Annika o Maria hit, ska dricka lite slurp och sen gå på mysen o käka. Kan hända att det blir vidare till Svegskrogen efteråt där jag såg att det va pubafton. Jag har inhandlat Minttu Black. Har bara luktat på den än så länge, och det luktade inte fy skam..Tycker om sånt som smakar tandkräm och hostmedicin. Moomsi.
Imorgon åker M till Åland och jag far till mamma på kvällen. Ikea på söndag, troligtvis Valbo.
Ska hitta kläder oxå, bla nåt som jag kan ha på systers student. Och VAD har man för kläder på en student??? Åsså ska jag hitta ballerinaskor. Svarta. Sköna. Ska ha. Punkt slut.

Nu ska jag lägga mig i soffan o lata mig. Har ju trots allt varit uppe sen 5.40, vilket är mkt tidigt för mig. En ggn i månaden kliver jag vanligtvis upp den tiden. Men imorgon ska det sooovas.

Gonatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the OLED, I hope you enjoy. The address is http://oled-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Mähhhh... hallå.... du menar inte att vi va på Ikea typ samtidigt idag?????