tisdag, april 08, 2008

Dumma Samsung

I påskas gick min vackra kamera sönder. Vi satt o knäppte med den, och så gick den helt plötsligt inte att stänga av! Upptäckte då att zoomlinsen var sne! Sen blev den svart och gick inte att knäppa på nåt mer, och nej, det var inte svagt batteri. Hmm? Hur kan den bli så bara sådär?
Har iaf skickat in den o hoppas på att få den lagad, eller en ny. Om jag får en ny så är det viktigt att jag får en i precis samma färg; rosa.

Vad arg man blir av att läsa tidningarna nu varje dag. Först det här i Arboga och sen lilla Engla. Så fruktansvärt. Vad är det för värld vi lever i? Den är sjuk iaf.
Varför kan vi inte införa dödsstraff i Sverige? Människor som tar livet av någon annan, och förstör hela livet för folk, vad har dom för rätt att leva? Tex pedofiler. Allt är så jävla sjukt, och det ska daltas hit och dit, speciellt i Sverige. Och visar undersökningar dessutom att personen är psykiskt sjuk, då slipper dom undan hur lätt som helst. Hallå, det väl klart att en människa är psykiskt sjuk om man tex förgriper sig på barn o mördar en massa folk utan anlednig? En frisk människa gör inte sådant. Döda dom jävlarna.

En sak till jag tycker vi ska införa i det här landet är aktiv dödshjälp. Om man verkligen lider av en sjukdom eller ligger som ett paket, vad är det för liv? Vill personen i fråga dö så tycker jag att den ska få göra det. Jag skulle själv inte vilja, eller se någon anhörig ligga som levande död år ut och år in.
Någon som såg dokumentären om Jocke på tvn förra året? En kille som var med i en bilolycka och blev totalt förlamad, kunde inte göra nånting alls själv, knappt prata. Han ville dö, och det gjorde han. Han åkte till Schweiz och fick hjälp med att ta sitt liv på en klinik där.
Fruktansvärt sorgligt. Men rättvist, för det var vad han ville.

Mycke som jag retar upp mig på i det här landet.

Nu ska jag hoppa ner i vår nybäddade säng och slumra. Skulle vara ledig imorgon, men jag tog på mig att jobba 8.30-.14.00. På villkor att jag slapp avboka vaxtiden :) Så jag smiter iväg o fixar benen, sen jobbar jag någon timme till. Om det inte blir alltför snöigt så tänkte jag kanske fara en sväng till pappsen o hälsa på sen jag slutat.

Gonatt gonatt.

Inga kommentarer: