tisdag, april 08, 2008

Död kl 11.00 onsdagen den 9/4-08

Imorgon ska mina pälsbeklädda legs bli lena och mjuka. Jag ska för första ggn i mitt liv vaxa.
Har odlat sen påsk, och det är inte trevligt!! Kliar o känns hemskt. Jag som är så lurvig så jag annars måste raka benen varannan dag. Fyy vad ont det kommer att göra. Har någon gjort det och kan berätta hur ont det gör? Hon som ska göra det sa att man kan ta 2 alvedon en timme före, det brukar hjälpa litegrann. Och det ska jag göra. Jag som är så fjantig när det gäller såna där saker som gör ont. Kan inte ens ta blodprov i fingret utan att börja grina.
Men hur som helst, slipper man raka benen på några veckor så är det värt varenda öre + smärtan. Ska man vara fin får man lida pin.

Sist jag skrev här så var det påsk. Söndagen var vi ute på isen hela dagen lång, strålande sol och jag fick 2 abborrar! Wihoo. (Båda var ca1 dm lång)
Grillade korv och drack baccardi och käkade kakor. Sen åkte jag, Mathias o Erik skoter upp till Håkan o Maria som var i stugan. Och när vi skulle därifrån hade det blivit kaaallt! 25 minus ca, trodde jag skulle frysa ihjäl där jag satt på skotern.
Sen tog vi en taxi hem och slocknade direkt.
Hela påsken blev riktigt bra iaf.

Har bokat Helsinkikryssning nu till helgen före midsommar. Jag, Mathias, Emil, Grinde, Fahlan och Malin. Kul att ha nånting att se fram emot.
Påbörjar min semester direkt efter midsommar i år, 3 veckor. Mathias jobbar min första vecka, så då ska jag nog åka upp till Umeå o hälsa på Linnsan. Blir skoj. Resten av semestern har vi inga planer för än. Jag vill åka till Göteborg.

Ska iväg o jobba kl 15 så jag ska väl trycka i mig lite mat nu. Gi ska vi inte prata om, har fuskat som bara den sista veckorna. Blir så less på mig själv. Men nu är det skärpning för andra dagen i rad. Hoppas det går åt rätt håll nu.

Ett litet boktips bara, läste ut Anders Nyqvists "Hatet" igår. Om en kille som växer upp med en alkoholiserad pappa. Sorglig o hemsk.

Ajö.


Inga kommentarer: