lördag, mars 22, 2008

Mjau

Har legat på soffan och slöat och småkollat på nån töntig barnfilm om en pratande katt som jag säkert skulle tyckt varit bra för sådär 15 år sedan. Har inte ens hälat med att byta kanal. Seg som sirap och huvudvärk. Vaknade vid 11tiden och sen har jag gjort nada. Men jag har iaf sminkat mig o plattat håret, men håret får nog plattas om ifall vi ska utanför dörren ikväll.

Gårdagen var verkligen kul iaf. Vädret var ju som sagt inte det bästa, Niklas skjutsade mig till Malin i Älvros vid 14tiden. Tog en baccardi och satt o pratade. Då klarnade vädret och solen började titta fram. Så då kom vi på att vi skulle grilla korv, och det gjorde vi. Inomhus i braskaminen. Men vi satt iaf ute i solen och åt den :)
Mathias, Emil, Erik o Grinde blev ute lite längre än ett par timmar som dom sa. Närmare halv åtta på kvällen kom dom nämligen till oss. Vid det laget hade jag o Malin hunnit få i oss en och annan cider o öl, och mer än en vinare var. När alla var samlade mumsade vi sill o potatis, och sen grillades det. Så underbart gott. Åt som en tok så man blev vrålmätt. Kom på att jag glömt min karaokedvd hemma som jag skulle ha med mig. Och eftersom vi ändå inte nåt annat för oss kom jag och Malin på den briljanta idén att jag o hon skulle åka och hämta den. Med taxi. 300 tur o retur. Smart? Suck.
En haltimme senare var vi tillbaka med 2 dvdskivor och vi plockade alla fram våra ljuva stämmor och drog Sånt är livet, Gulligullan, Margareta och alla andra braa låtar.
Vi 1tiden gav vi upp och åkte hem. Så det blev rätt tidig kväll ändå. Men det räckte. Och kul hade vi, som bara den.

Ikväll blir det nog lugna gatan som det känns nu. Är sugen på pizza!
Om solen skiner imorgon blir det pimpling på Ljusnan och lite förfriskande dryck. Dock lugnare än igår, eftersom jag ska jobba på måndag.

2 kommentarer:

david santos sa...

Hello, Minimina!
Great posting. Thank you.
I loved this blog.
Have a good weekend.

Cattis sa...

Men skriv nåt nytt nån gång då, jag gillar ju att läsa din blogg!!!!