måndag, januari 07, 2008

Spöket Laban.

Den 22a jag jag och mor till Ljusdal på Terry Evans. Bokat och klart. Blir spännande.
Men hur ska jag våga köra hem till Sveg framåt natten?? Jag som kan bli så mörkrädd när det gäller sånt där. Måste nog slumra i Loos..

Helgen är över och den tillbringades på Konsum. Stängde dock 18.00 på lördagen och öppnade inte förrän 11.00 igår så det gick fort ändå. Lördagkväll lagade ja mat när jag kom hem och sen for vi till Grinde och åt glass och kollade på Robert Gustavsson-filmer. Han är en av mina idoler. Vill åka o se han live. Sjuk människa.
G visade en keyboard-spelare i Killinggängets orkester, som tydligen är från Tandsjöborg! Det var mer än jag visste..

Den 24:e ska jag o Caroline baaara tänka på oss själva och ha det gött. Har bokat day-spa på Storhogna. Inga boys och inga tider att passa. Bara njuta. Längtar!

Idag skulle jag va duktig och kliva upp kl 9.00 för att städa m.m. Men jag "råkade" snooza till 10.15. Typiskt. Att det ska vara så omöjligt att bara kliva upp? Varför ska sängen alltid vara så skön på morgnarna? Men till slut tog jag ju mig upp. Plockade bort mina julsaker direkt, vilket inte tog så lång tid, stjärna, en tomte o en stake. Gardinerna får hänga uppe några dagar till bara för att dom är så fiina. Dom är ju iaf inte röda.
Ska städa riktigt alldeles snart, damma o dammsuga o torka golven.
Har nyss avnjutit en frukost bestående av 1 Lingongrova med kokt ägg och aromat, och en fiberplushårdmacka med ägg, åsså oboy såklart. Vem kan leva utan oboy? Inte jag iallafall!

Blev glad när jag tittade på veckans schema idag. Jag har fått nån rubbning nu vid jul, är dygnvill hela tiden och vet knappt vad det är för dag. Så jag va helt inne på att det var en annan schemavecka nu, så jag hade ränkat med att jobba mån-fre nu i veckan. Och så såg jag till min förtjusning att jag bara jobbar idag och imorgon o söndag! Wihoo. Men vad ska jag göra? Mathias har börjat jobba igen, så nu är det ovant..
Åsså är jag så luspank så jag inte kan åka å shoppa lr nåt heller :´(

Nu ska jag iaf ta tag i städningen, har lite annat o fixa oxå innan jag börjar arbeta kl 15.

Ajöken ajö.

4 kommentarer:

Sassi sa...

Du var väl inte ute igår? O'boy och mackor med kokt ägg och aromat är min favvis frukost dagen efter. Kan riktigt längta kall o'boy då. Gottis!

Lät som om du hade lika mycket julsaker som jag -gardiner. Undra hur vår generations barn kommer få de, inge påskfirande direkt och inge julpynt. Stackas barn!

Anonym sa...

Haha, äggmackor skulle jag nog INTE vara sugen på en bakisdag tror jag.. Då vill jag bara ha chips, om ens något. Men annars är det riktigt mumsigt:) Och korvmackor! Med kall falukorv på. mmm... Delinskorv fr Färila ska det va.Endast. Jag är fruktansvärt korvkräsen. Ica-grillkorv är den enda långkorv ja äter. Gott.
Oboy är farligt gott. Det måste ja dricka varje dag på frukost, med 3 tsk pulver. Jag dricker varken mjölj lr äter fil, så oboy är ett måste i mitt kök.

Haha, ja stackars våra barn.. Påskpynta kommer jag aldrig i mitt liv göra. Gud va onödigt.

Sassi sa...

Jag är också ganska kräsen när det gäller korv. Äter bara sybillakorv, krov från Siljans chark OCH Delins så klart :) I fredgas åt jag ju 3-4 råa korvar till middag.
Kom på att man måste ha majonäs också på äggmackan. Piffy är inte dumt heller. Vad ska man annars använda denna onödiga krydda till???

Anonym sa...

Ja, råa grillkorvar är mums!
Piffi allkrydda är även gott på hårdbrödmacka me lite smör på!
Ååå va mycke gott det finns, tänk om allt gott inte var så förbannat onyttigt bara!