onsdag, januari 09, 2008

Kalas.

Jag blir deprimerad av sånt här väder. Jag vill ju ha sommar!
Grått, snö och fy. Att man har jordens pms gör ju inte saken bättre. Blä.

Nu är jag ledig ända till söndag kl 11.00. Skönt brukar jag tycka, men det finns ingenting att göra! Mathias jobbar om dagarna, och det känns som att jag oxå skulle kunna göra det. Jag som skulle bli en duktig människa och ta långpromenad dom dagar jag är ledig, men icke i detta väder. Väntar på att snön ska sluta falla först.

På lördag fyller mamma o min farmor år. Vad jag hade glömt var att farmor ju fyller 80! Så på lördag ska vi på kalas i Toms, med hela tjocka släkten. Hela 35 pers i farmors lilla hus. Hmm?
Vad ska man köpa till någon i den åldern? Man har väl allt när man är så gammal? Hon får nog blommor, det brukar dom gilla..

Sen i oktober blir det mera jämnårsfödelsedagsbarn. Pappa fyller 60, och Mathias 30 under samma månad. Mathias sk inte ha kalas säger han, men det ska vi nog ändra på :)
Jag ska då minsann ha kalas när jag fyller 30. Men dit är det långt kvar :)
Däremot 25 är det "bara" 2 år tills.

Den 9 augusti ska jag och Linn på Winnerbäck i Sthlm, bokat och klart. Och ända sen vi bokade biljetterna så har jag känt på mig att det är nåt jag ska göra runt det datumet, men inte kommit på vad. Igår föll poletten ned. Lina gifter sig den 8:e. Så då får jag åka till Sthlm på kvällen eller åka ner samma dag. Typiskt, men jag vill ju inte missa något av det.

Sitter nu och lyssnar på Red hots gamla skiva "Californication". Många bra låtar på den. Fick den i present av M på min första födelsedag sen vi träffats. Närmare bestämt 8 år sen.
Skrämmande vad fort tiden går.

Nu ska jag nog gå ner o stoppa i motorvärmaren i bilen så jag kan åka å shoppa mat såsmåningom.

Inga kommentarer: