tisdag, januari 01, 2008

Nytt år Ny resväska.

Då var både jul och nyår överstökat då. Gick som vanligt väldigt fort. Efter jobbet på julafton åkte vi hemåt skogarna. Fick massa bra klappar, grillpanna, Ikea-presentkort, hård resväska m.m. Nöjd! Och så fick jag ju en rakabenetfot av Linn! :) En fot som man sätter i badkaret, som man ska ha fossingen på när man rakar benen. Lika bra uppfinning som Blåsapa:
http://www.coolstuff.se/p875/BlasapaNageltorkare.html?highlight=blåsapa En sån ska jag införskaffa!
På juldagen åkte vi hem och på kvällen var det utgång med Linn. Kul att få umgås, men inge vidare kul ute. Tråk att gå ut i Sveg. Hemvändarn ( i fredags) var det oxå utgång, då med L o Annika. Ingen höjdare då heller. + att Statoil stängde när vi gick dit efteråt!! Skandal. Så det blev ingen grillad i baguette med vitlökssås. Illa :(

På lördagen var jag duktig och klev upp tidigt, även fast det blev sängen sent. Större delen av dagen gick åt till att leta Thailandsresa. Fritidsresor släppte sina på fredagen, och på lördagen var massa resor redan slutsålda. Satt först i Älvros och kikade på Emils dator, men det var så segt så vi fick bege oss hit hem istället. Till slut hittade vi äntligen en, och bokade! Så igår var det precis 13 månader kvar tills vi åker. Mer än ett helt jävla år! Men det ska bli enormt kul. Har sett framemot o sparat så länge nu. Jag, Mathias, Emil, Grinde och Malin blir det. Khao Lak i 3 veckor. Gött.

Igår var det ju då nyårsafton. Caroline, Håkan o Micke kom hit så vi käkade. Sara! Jag gjorde dina limemarinerade räkor på toast till förrätt och det blev succé :) Gott! Sen blev det potatisgratäng med helstekt fläskfilé o fetaostsallad, och till efterrätt en mjölkchoklad-pannacotta som H hade gjort. Super!
Mätt som ett gäng grisar satte vi oss och spelade TP. Jag o C mot 3 boys. Och vilka vann om inte vi? Såklart! Svåra frågor men kul ändå :)
C & H gick hem framåt 1 eftersom hon skulle jobba idag, men Micke stannade kvar ett tag så det blev sängen vid 3 kanske. Och självklart en dubbel Resorb innan det. Så idag har jag bara varit trött, inge sjuk alls. Skönt. Tänker tillbaka på den hemska tiden innan jag bekantade mig med denna vätskeersättning, sjuk som bara den efter varje gång. Så Resorb är verkligen att rekommendera!

Idag blir det slappdag resten av dagen. Ska äta rester sen igår, och kanske kolla på en film med C ikväll. Jobb igen imorgon, efter 4 dagars ledighet, suck vad fort dagarna går..

Nu väntar ett glas julmust. Gott nytt år!

1 kommentar:

Sassi sa...

Kul att mina marinerade räkor blev uppskattade. Kanske dags att göra dem igen hemma hos mig. Kanske dags att göra finmiddag och bjuda in nån... typ mig själv ;) Nej då. Någon annan får de bli. Du är välkommen mne kanske lite långt att åka. Jag återkommer! Ha de bra och god fortsättning!