söndag, januari 13, 2008

Måndag?

Jag har måndag idag, så nu kommer det säkert fela för mig hela veckan.
Jobbade 11-17 idag, efter 4 dagars ledigt. Lugna gatan riktigt var det, alla folk var väl ute i fina vädret.

Kalas hos farmor igår. Fastrarna Inger o Lena hade gjort världens godaste mat. Flera potatisgratänger, kött sallad m.m. 3 olika tårtor o massa goda kakor som jag hade kunnat föräta mig på, om inte magen redan varit så full. Mätt kvällen lång sen. Åkte till mamma o anders efteråt en sväng, mamma fyllde ju oxå år igår. Där blev det semla o lite vin. Mathias fick hålla sig till must eftersom han skulle köra.

Var på Statoil o hyrde nya American pie nyss. Och Mathias undrade om vi inte skulle köpa nå chips. HAN frågade! Jämt när jag annars frågar så är han aldrig sugen. Men nu var jag duktig och sa nej. För jag har ju bestämt att jag ska vara duktig o bara äta sånt på lördagar. Men efter ca 2 sekunders betänktetid så kom jag på att det är ju inte måndag idag utan söndag = fortfarande helg åtminstone.. Och dålig karaktär som man har, så Okeeej då. Dip blev det oxå.
Soffan nästa!

Apropå soffa så vill jag ha en ny soffa! Och apropå det så ska jag på Ikea nästa helg med mamma. Jippi! Weee

Inga kommentarer: