torsdag, december 20, 2007

Annas pepparkakor

Här sitter jag, 4 dagar innan julafton och dricker Aportekarnes julmust och mumsar pepparkakor. Inte ens av det får jag nån julkänsla. Varför kan man inte få sån där juligkänsla som när man var mindre? Då var det ju jättestort me jul, å inte bara för tomtens skull..
Men det ska iallafall bli gott med Janssons på måndag.

Nu har julrushen börjat på riktigt på jobbet. Myyycke folk idag, jag var alldeles trött i huvet när jag slutade kl sex. Men fort har det gått idag! Kul. Men man kan ju bli inte så lite folkle såna här dagar. Mathias är i Sthlm så jag är ensam hemma, vilket faktiskt var ganska skönt efter en sån här dag. Jag brukar inte gilla nå vidare att vara ensam annars.. Skulle bara ta det lugnt ikväll hade jag tänkt. Lyxade till med att köpa nudelwok m kyckling på Thai take away för första gången när jag gick hem. Gott, men väldigt mycke mat! Jag åt 1/3 sen var jag vrålmätt! Satte mig framför tvn å åt och kom på mig själv med att jag kollade på barnprogram på svt. Hmm, lite trött i ögat..
Sen, när jag skulle vila, så blev jag på städhumör! Så nu har jag städat kvällen lång. Skönt, för då slipper jag göra det imorgon när det är fredag.

Ska bädda rent i sängen sen med mina nya fina påslakan från Ikea. Och nya duntäcket. Finns det nå skönare än att krypa ner i nybäddad säng?
Apropå Ikeapåslakan. Fy vad irriterad jag blir på att dom inte kan göra hål för händerna! Köpte såna där billiga där förra året som kostade typ 49:-, och blev så arg när jag upptäckte att det inte var nå tasshål. Men jag tänkte att det var för att d var billigheter. Men nu när jag köpte dom här så var det heller inga hål! Och jag som är prinsessan på ärten MÅSTE ruska till täcket minst 3 ggr innan jag kan sova. Så Evalis var snäll o hjälpte mig att sy hål i dom, mitt tålamod räckte inte till det.. Åsså köpte jag ny kudde på Ikea oxå. Har en jätteskön som blivit lite bollig så jag skulle ha en ny sån. Gosa Blinka var jag säker på att den hette så jag köpte en sån. Men när jag kom hem och provade den så var den inte lika. Då gjorde jag den fasansfulla upptäckten att det var ju Gosa Dåsa jag hade haft innan, och INTE Gosa Blinka. Sånt gör mig väldigt irriterad. Så nu har jag en Gosa Blinka-kudde helt i onödan.

Kom på för en liten stund sen att jag börjar ju 7 imorgon (städdag), och slutar 17. Jag som skulle börja 8.45 imorgon i mitt huvud. Fy, jag hatar verkligen att kliva upp. Tänk om jag kunde vara lika mkt morgonmänniska som jag är nattuggla.
Men nu ska jag nog göra ett ryck och bädda sängen o hopp i säng. Vila mitt tröga huvud i några timmar innan klockan ringer igen..

Imorgon kommer Linn hem! Ska bli skoj å träffas, har inte setts sen i sommar nu. Låång tid.

Tjo å gonatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tasshål borde vara obligatoriskt. Det fattar väl varenda människa att man måste kunna dra i täcket där så att det inte blir massa läskig luft längst upp. Täcket måste ju vara ända upp i påslakanet annars kan man ju inte sova. Jag har gått under namnet prinsessan på ärten. Lakanet skall vara slätt. Man ska lätt kunna kasta en ärta på det och den studsar tillbaka. Ska vi bilda en sängklubb??? ;)