lördag, december 15, 2007

Saturday

Vaknade klockan 12 av att telefonen ringde. Funderade var Mathias var men kom på att han skulle iväg och städa ur bilen. Får förhoppningsvis sälja den ihelgen. Den nya brummen kommer på måndag, efter bara sådär 8 månaders väntan..

Imorgon ska jag jobba så idag blir det nog lugna gatan. Jag tänkte göra nån smarrig mat och kanske hyra film. Och ostkrokar står väldigt högt upp på min lista idag. Det är ju lördag :)

Igår var jag och Britt-Mari till Hudik o shoppade lite. Mathias stannade kvar i Färila. Hittade alla klappar utom en, och ett par jeans på Gina, en tunika på h&m, och ett par svarta stövlar! Såå nöjd. Helt otroligt, nu har jag TVÅ par stövlar som funkar på mina feta vader. Hallelujah!

Julen närmar sig, har dock ingen julkänsla alls. Men jag köpte faktiskt ett par julgardiner på Hemtex igår så jag må väl sätta upp dom nån dag.. Svarta med vita o ljusturkosa tomtar på, juligt och fint och precis min stil. Är ingen riktig tomtemänniska precis. Det enda som åkte fram i år var en svart stjärna i vardagsrumsfönstret, och en silvrig stake i köket. Åsså en hårrig tomte i vardagsrummet. En sån där som man bara ser skägget o luvan på. Man hinner ju ändå bara fram med sakerna så ska det bort igen. Jobbigt.

Men jag ska iaf baka julgodis idag, sånt är mkt roligare än julpynt=) Nougatkulor doppade i smält choklad med corn flakes o hasselnötskärnor i, såg receptet i Ljusdalsposten och det lät inte så tokigt tyckte jag. Fy vad jag kommer vara tom i bollen nästa helg när man blir ledig, det lär ju inte bli liite rush på jobbet till veckan. Men det är kul oxå när det är mkt folk, dagarna går så himla mkt fortare. Men man får lätt total blackout såna dagar.

På julafton åker vi ner till Toms när jag har slutat jobbat och firar med pappa å Jessica o farmor, å förhoppningsvis Robin o gänget.
Juldagen blir som vanligt i Loos hos mamsi, längtar efter hennes köttbullar! De godaste som finns. Momsi.

Hittade förresten mina glas på Indiska igår som jag blev ånger över att ja inte köpte i Sundsvall. Så nu ska dom gamla ut.

Nu ska vi åka på nyan o ta en lördagsbrunch :) Negerboll nästa!



Inga kommentarer: