tisdag, december 28, 2010

Tiden galopperar!

Shit vad det rusar på, hinner knappt med! Ett tu tre så var vi här, i mellandagarna. Julen har susat förbi och nu är det tisdag. På lördag åker vi. What?!
Julen spenderades iaf på Coop. Och det gick fint det med. Efter stängning på julafton åkte vi till pappsen och firade där med farmor, Jessica & Mats. Efter mat och klappöppning o lite slöande framför tvn åkte vi till Loos för att säga hej till mor och Anders.
Efter stängning på juldagen blev det till att skynda hem och svira om. Skulle ha lite förfest här hemma med några st, men några blev många, och vi var nog bortåt 15 st innan det var klart. Riktigt kul hade vi! Sen utgång på folkan, vilket oxå var riktigt kul. Hemma igen framåt 4tiden, efter att ha haft kräkattacker på Ok-parkeringen efter möglig Statoilkorv. Upp igen och jobba på annandagen, 11-20.
Detta var min jul och jag är nöjd.

Imorgon jobbar jag till 14.00, men sen så. Sen är det SEMESTER i 3,5 vecka. SÅ som jag har längtat!
Vid 14tiden på fredag rullar tåget från Ljusdal till Arlanda, och ca 1 dygn senare lyfter Planet mot Thailand. Och inte en pinal har jag packat!
Vissa börjar packa en evighet innan, men jag brukar aldrig få fingrarna ur förrän dagen innan. Idag har jag varit ledig hela dagen, men har ändå inte så mycket som burit ner väskorna från övervåningen! Kanske börjar imorgonkväll...
Hursomhelst så känns det jäkligt bra och jag är på ett strålande semesterhumör redan nu!
Har inhandlat vaxremsor ikväll, så nu ska jag gå och tuktas med mina vaulvsben. Kom på att man kanske skulle köpt två förpackningar? Så feta vader som jag har så lär väl ett paket med 20 st remsor gå åt till bara ett ben?

Justja, julklappar:
Gjutjärnsstekpanna
Kockkniv
Svampbok
Tomte
Tavla
Vinglas+karaff
Choklad + chokladbok.

:)

1 kommentar:

Catarina sa...

Kanon med en gjutjärnsstekpanna, jag fick ju en förra julen, men ack så tung den är, man får ont i handleden när man har lyft den.... Gud vad skönt med semester för er snart!!!! Och sen är det inte länge till vi ses! Längtar!!! Kram!