lördag, december 04, 2010

I läsartagen

Ja nu var det ju ett tag sen, igen...

Den här veckan har jag bara jobbat måndag (!) Och idag har jag haft feber för 4e dagen. Dock bättre nu så jag hoppas det är på sluttampen. Sjukt irriterande, med tanke på att jag sett fram emot den här helgen i flera veckor! Julbod med Mathias jobb i Lillhärdal idag. Och eftersom Mathias och Magnus nu jobbar åt samma arbetsgivare så innebär det att jag och Maria skulle få gå på samma julbord för en gångs skull, wihooo tänkte jag! Men tji fick jag. Fick snällt stanna hemma och snora i soffan. Fan!
Dom stunder jag känt mig pigg dessa dagar har jag iallafall läst ut en bok som jag köpte från jultidningar. Blondie, riktigt bra bok! Har inte varit i nån riktig läsperiod på länge nu, men nu fick jag mersmak och vill läsa hela tiden!
Hamnade på en slump på "Arbogamamman" Emma Jangestigs blogg för en stund sen. Hon har tydligen släppt en bok, som gått min vetskap helt förbi.. Skuttade genast in på Adlibris och beställde den. "Råkade" klicka hem 3 andra böcker oxå. 4 böcker för 275kr är helt överkomligt tycker jag! Bra med pocketar till Thailandsresan. Dom tar lite plats och är lämpliga att ha med sig på stranden. Och blir dom trasiga och fula kan man slänga dom utan att ha dåligt samvete.

Nu när febern försvunnit och jag börjar känna mig ganska pigg så blir jag djävulskt uttråkad. Så mycket bättre kl 20.00 och March point kl 21.00. Men vad ska jag göra tills dess? Suck.

Nu är det iallafall NÄRA till Thailand! Far till Arlanda på självaste nyårsafton. Ska bo på Skycity hotell. Kanoners att bara kunna ta hissen ner till terminalen. Inte ens behöva gå ut! Eftersom vi åker tåg från Ljusdal så har jag räknat ut att vi lämnar vinterskor o jacka i bilen. Så får man väl åka i ballerinaskor o nån munkisjacka eller nåt. Dock lär man ju nästintill frysa ihjäl på tågresan hem , men det problemet tar vi då :) Längtar som en gnu!

Nu ropar kexchokladsnacksen på mig. Vi hörs!

Inga kommentarer: