torsdag, april 15, 2010

Minisemester...

Eftersom vi äntligen går mot ljusare tider så tänkte jag att även bloggen kan få lite somrigare färger. Får väl se hur länge den här våren stannar för tillfället, för imorgon kunde det komma 2 dm snö!!! Fy fan.
I måndags satt jag ute i linne i solstolen och gottade mig, men det var då det.

Var ut och släppte in Salmiak ikväll och trodde först att han skitit någonstans, för det luktade prupp utan dess like! Men Mathias säger att det är svavellukt från vulkanutbrottet på Island! Det förklarar varför det luktar apa. Vilken grej det där med vulkanen förresten.. Varenda flyg inställt! Tur man inte skulle resa någonstans idag!

Nu har jag min 4dagarsledighet, så skönt! Börjar inte jobba förrän måndag kl 15 :)
Det är en sak som jag är väldigt nöjd med med mitt schema. Varannan vecka har jag fyra dagars sammanhängade ledigt. Det tackar man inte nej till! Blir lixom en liten minisemester.

Idag har jag uträttat tråkgrejor. Åkt med en MASSA återvinning (varför kan man aldrig lära sig att göra det liite oftare??) pantat massa burkar, varit på apoteket, och storhandlat mat. Skönt att det är gjort innan helgen!
Från kl 16 är vi barnvakt till en liten Krister, som jag aldrig träffat förut. Mathias och Martin känner mamman, och hon skulle till Östersund och hade ingen barnvakt. Så då hämtade vi honom på dagis och så ska han vara här till 21tiden. Jättegullig kille! Så idag har vi ätit köttbullar o makaroner, och glass o chokladsås! :)
Nu kollas det på Ronja rövardotter, och därinnan såg vi på Trollsommar, som var en av mina favoritfilmer en gång i tiden :)

Imorgon bär det av till Glada Hudik med Caroline o Villemo o Märta. Ser framemot att få gå på Gina! Wihoo! Ber till Jesus att min jeansskjorta finns.. Måste ha den, så är det bara!

Jag känner mig i pysslingstagen. Vill göra massa saker. Vill köpa massa saker. Vill ha massa saker!
Längtar tills sommaren kommer på riktigt, så man kan göra iordning på altan. Hoppas på fler varma sommarkvällar i år än förra året. Då blev det inte så mkt sittande där :(
Trots mina ogröna fingrar så tror jag minsann att jag vill ha blommor ute i år. Skulle vilja ha en stor kruka med smumltronplantor i oxå. Hade bara plastisar ute på altan förra året, men nu vill jag nog ha riktiga. I krukor, inga land så man måste hålla på rensa och krångla..
Ser framför mig hur det ska se ut här. Så nu hoppas jag att våren kommer för att stanna, utan bakslag.

Det här törs jag nästan inte erkänna, men jag ska troligtvis följa med Lena o Annika ut på lördag. På THORLEIFS av alla jävlar! Har prompt sagt nej alla ggr folk frågat om jag ska dit. Men nu ville Lena ha med mig o A ut o käka på kvällen, för att hon sedan skulle på Folkan.. Så jag är rädd att jag hamnar där. Det kommer säkert vara mycket folk, men hade dom inte kunnat haft nåt annat band..? Thorleifs är inte direkt min smak..
Nåja, jag får ha handsfreen i o lyssna på min egen musik istället kanske ;)

Nu ska jag ropa in Salmiak och hoppas på att han inte luktar bajskorv av luften ute.

1 kommentar:

Catarina sa...

Wow, Thorleifs som är så jävla bra!!! ;-) Skulle vilja se dig dansa till dom! =) Ha en kul helg, det ska jag ha! Åker till en stuga om ett par timmar med tjejmiddagsbrudarna, blir mat, vin, "vildmarksbad".... Höres! kram!