söndag, oktober 25, 2009

Salmiaken.

Lilla Salmiak har bott under vår soffa ända sen han kom i onsdagskväll i stort sett. Smygit fram då och då för att gå på låda samt äta, och sen rusat i raketfart tillbaks in under soffan. Idag häktade vi loss soffan och lyfte på den, för att se var han gömde sig. Där satt han, ihopkurad på en träribba mitt under soffan, såpass att han inte syns när man tittar inunder... Blev livrädd och stack in till sovrummet, och vi följde efter. Där satt han och verkligen tokjamade under byrån och vi bestämde oss för att ta fram honom. Mathias sträckte sig in under och försökte få tag på honom, och då blev han så rädd så han kissade stackarn. Ut från byrån och sprang slalom i hela sovrummet, upp i sängen och gjorde ett superhopp till panelgardinen i fönstret, där Mathias äntligen fick tag på honom. Jag grinade och katten skrek!
Jag tog honom iallafall i filten, och efter mycket om och men så lugnade han sig. Och nu ikväll har han legat mot mitt bröst och sovit och kurrat. Myyys! Så nu hoppas jag att han inte är lika rädd längre.
Hursomhelst så är han en riktig Salmiak-katt. Alldeles kolsvart och mjuk. Och MIN! :)

Helgen har flytit på utan en enda utsvävning. Enda ggn jag klivit utanför dörren var igår när jag var på Dollars o Konsum. Skönt med en slapphelg. Man har lixom inget sug till att göra nåt heller när det är sådant röv-väder som det varit. Granngossen Anton sov här hos oss inatt. Så igårkväll kurade vi i soffan med en stor godisskål, och hyrde Bröderna Lejonhjärta. Den filmen hade jag inte sett på evigheter! Jag skulle vilja ha alla Lindgren-filmer. Dom kommer jag kunna titta på hur gammal jag än blir. Bästa filmerna som gjorts genom tiderna!

Nu blir det jobb i 3 dagar, sen ledig i 4.. På torsdag åker jag buss upp till Härnösand, och på lördagen kommer M upp. Kul att åka iväg lite. Hoppas på att hinna med lite shopping oxå :)

Nu ska jag skutta in i duschen och sen göra en tidig kväll tror jag. Börjar 7 imorgon..

Ajöken ajö.

Inga kommentarer: