fredag, maj 23, 2008

Berg

Ikväll flyttade Berg in hos självaste Martin Stenmarck! Han är ju inte så ful precis.
Sista avsninttet var det oxå. Hoppas det kommer en till säsong. Gillar Carina Berg. Härliga människa!
Imorse hade jag vägning, om gissa om jag blev glad o förvånad när jag hade gått ner 2 kg sen i måndags! Så nu måste jag försööka fortsätta.. Peppa mig!

Mathias har åkt till Skinnskatteberg (stavas det så??). Han hälsar på Micke. Emil skulle oxå följa, men barna hade magsjuka igår, o idag var det Emils tur. Usch.
Så jag blir ensam helgen lång. Men vad gör det när jag ändå ska jobba..
Melodifestivalen imorgon, jag är inte direkt någon schlagermänniska, och definitivt inte nu när dom tydligen har delat upp i flera dagar! Vad värdelöst, känner mig som en gammal tråkig tant när jag tycker att "det ska vara som det alltid varit". Men det gamla tyckte jag faktiskt var bättre. Så jag ska nog inte kolla imorgon.

Igår kollade vi på huset. Vill ha! Det var fint o välskött. Fanns en del att göra, men på nedervåningen var det inget riktigt akut, förutom heltäckningsmattan i vardagsrummet. OM vi flyttar, så ska den ut snabbare än blixten! Klickgolv får det bli isf. Annars var det fint, fint kök o bubbelbadkar i badrummet! Med nya färger på väggarna o så så blir det nog finemang. Håll tummarna för oss. Hoppas det blir vårt.

Ikväll är det premiär på Storön, och det gör mig ingenting alls att jag ska jobba imorgon. För jag hade nog inte gått ändå. Känner bara inte för det. Det är ju inge vidare jättekul att gå ut i Sveg. Jag är lite bekväm av mig tror jag, sitter hellre hemma o dricker o har kul med dom man vill umgås med. Eller att man går ut någonstans med dom man vill o sitta o ha trevligt.

Nästa fredag är vi bjuden på kalas i Älvros. Mr Jonasson fyller 30. Det blir skoj! Ledig är jag på lördagen oxå, perfekt!
Helgen därpå ska vi ju på student på torsdagen, och på fredagen (nationaldan) åker vi förhoppningsvis till syster yster o Patric o blir där över helgen. Hoppas!

Jag snorar hela dagarna nu, måste vara pollen. Så fort jag går utanför dörren så rinner mascaran så jag ser ut som en panda under ögonen. Folk man möter måste ju tro man grinar. Tårarna rinner och man snorar som en unge. Svårt att andas får jag oxå. Någon som vet om det finns nån fungerande, receptfri allergimedicin som hjälper mot både ögon, snor o andning? Har Kestine, men dom hjälper mest mot ögonen.. Jobbigt är det.

Ikväll är jag riktig trött känner jag. Ska gå o ta en varm dusch o sen krypa till kojs.
Gonatt o Ajö.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hoppas hoppas att vi blir grannar. Vad bra att ni kollade på huset.

Ja herr Stenmarck är ju inte så ful precis och han verkar ju vara en toppen kille.
Carina är ju så cool och snygg men vad ser hon hos Kristian Luuk???
Kram// Anna-Karin