fredag, mars 14, 2008

Nostalgibok

Någon mer än jag som minns Karius & Baktusboken? Det var en av mina favoritböcker för måånga år sedan. Minns när bokbussen brukade komma till Björkberg, då lånade jag nästan alltid den. Bokbuss, finns det förresten såna längre?




Nuförtiden har jag nog dock lite annan boksmak..
Har inte läst en enda rad dom här dagarna när jag legat hemma och inte gjort nånting. När jag egentligen haft all tid i världen. Jag börjar nog komma in i en ikke-läsperiod nu. Ibland kan jag läsa 2 böcker i veckan, och ibland läser jag inte på flera månader. Näst på tur står iallafall Alekboken. Om en sudansk flykting som blir världsmodell. Tror hon var med i Lindex reklamer i julas, eller så drömmer jag..?

Är iaf på bättringsvägen nu. Lite hes och snorig nu bara. Köpte hem pizza idag (väldigt o-gi,men jag är ju faktiskt sjuk, då får man fuska) men orkade bara halva! Jag som brukar kunna vräka i mig en hel utan problems. Ska smaska på andra halvan framför tvn ikväll tänkte jag.

19.00: Singing bee, kul att kolla på när man inte har någe annat för sig. Inget jag följer annars..
20.00: Verkligen ingenting jag följer annars, men ikväll är Rober Gustafsson med, och han är min idool.
21.00 Mr & Mrs Smith: Har sett den en gång och tyckte den var riktigt bra. Och ikväll går den på 1an av alla kanaler!

Jag kollar aldrig på Svt. Och jag är väldigt anti mot att betala tv-avgift. Men vi gör det ändå.

Nu ska jag klicka in på La Redoute och beställa ett par jeans som jag kollat på länge, länge. Brukar alltid kolla och fundera så länge så att kläderna hinner ta slut i min storlek. Men nu ska dom bli mina!

Inga kommentarer: