onsdag, mars 12, 2008

Mys

Har kollat på Rent hus nu. "Oj, jag trodde inte att VI skulle behöva hjälpa till att städa" var tjejens reaktion. Lortgrisar!

Idag har varit den slappaste dagen på läänge. Klev upp vid två. Lade mig på soffan vid fyra, somnade en sväng. Ätit, kollat på tv o suttit här. Jag som skulle baka idag. Blev inge av med det. Det känns som jag har bomull i hela huvudet och trynet rinner. Jobbar från morgon till 18.00 imorrn, pust o suck. Hoppas jag är pigg till helgen iaf, så man slipper ligga bort en hel ledig helg.
Apropå bakningen så var anledningen till att ja skulle baka idag att jag fick födelsedagspresent från Linn igår. Små söta kakformar i olika snoppmodeller. Så så fort jag blivit frisk och får tid så skall här bakas peniskakor. Någon som har nåt bra kakrecept på småkakor som man trycker ut?

Påsk nästa helg. Ledig fre, lör o sön. Har inte haft en endaste liten plan, men Emil hade kommit med förslag att om det är fint väder kunde vi åka ner till stugan o fiska o dricka lite öl. Och grilla korv såklart. Ni som känner mig vet ju vilken naturmänniska jag är och hur ofta jag fiskar.. Men av någon underlig anledning så har jag riktigt längtat efter att få sitta i solen o pimpla o bara ha det gött. Både jag och mamma är såna naturmänniskor så Mathias inte ens trodde på att vi brukade vara ute och fiska o dyl. när jag o Jessica var liten. Han trodde heller aldrig att jag o mamma hade varit med på bärplockning. Men pappa fick tala om att jo, det var faktiskt så. Märkligt men sant.
Sist jag pimplade var nog på friluftsdagen på Loossjön i högstadiet. Lade mig på isen och solade och vaknade av att täckbyxröven hade frusit fast.

Men om vädret blir som jag har planerat så kan det nog som sagt hända att det blir en dag på isen i påsk. Men då ska jag vara bombsäker på att isen är tjock. Har lite isfobi, vill vara helt säker på att den håller innan jag ger mig ut.
Vid dåligt väder, vet jag inte vad vi ska hitta på. Klä ut oss till påskharar och åka takfläkt kanske.

2 kommentarer:

Sassi sa...

Låter mysigt med fiske och så. Hahah... Jo jag vet vilken sann naturmänniska du är och hur mycket du äääälskar småkryp :D

Anonym sa...

Ja, jag hoppas verkligen det blir väder i påsk så det blir av. För ska det bli gråväder tänker jag Inte fiska. Jag vill ju ha en chans att bli liite brun om jag ska sitta ute i flera timmar :)

Fördelen med att vara ute på vintern är att det inte finns nå kusar då.