måndag, september 17, 2007

Facebook & Foccachia

Sara, här ska du få ditt svar på varför jag inte facebookar: Fattar noll av det där. Lite trög när det gäller såna där nya grejer. + att jag är extremt dålig på engelska.

Just kommit hem från en lunch med Gun. Foccachia med fetaost, rödlök, hackade oliver blev det på Nyan. Gott.
Helgen har varit jobbhelg. Hela lördagen o hela söndagen. På lördagen somnade Maja in för gott, efter att ha kämpat länge länge. Åkte ifrån för att säga ett sista hej då, hon var så fin så fin..
Vila i frid nu gumman, och hälsa farfar.

Igår var det nära gråten när jag gick ut på baksidan av jobbet för att slänga skräp i containern. Det SNÖADE!! Fyy vad himla tragiskt. Septemer? Nu är verkligen hösten här, 3e dagen det är nästintill storm, och löv ligger överallt. Förstår inte dom som tycker det är så fint med hösten?! Hallå, hur fint är det med kala träd o massa löv å kvistar som ligger överallt. Hata.

Idag kom mamma o gänget hem från Frankrike. Dom verkar haft det bra, varmt o soligt o fint.
Snart min tur=)

Både idag o igår har jag släpat runt på en tung huvudvärk, drygt när det inte hjälper med tablett.. Hoppas ingen förkylning är på ingång.
På fredag är blir det shopping som gäller. Jag o Caroline ska till Hudik. Fika, shoppa å äta gott!

Justja, har ju glömt att redovisa Stockholmsturen. Var riktigt kul att komma iväg en sväng från Härjedalen iaf. Började med baccardi 7.30 på morgonen, vilken frukost! Fast det blev lugnt ändå, alldeles lagom. Trött som satan var vi på kvällen. Var nere på Globen före kl 15, och då fick vi bara stå och stå och stå till kl 16 då det strartade. Föredrag o information m.m.
Den mest upplyftande informationen vi fick var att det är nya arbetskläder på g för Konsum. Wiiihoo! Slut på rött och grått. Lyckan fanns där ända tills dom berättade vilka färger, grönrutigt o beige byxor!! Gråten var inte långt borta för Madeleine då. Beige!?! Den absolut enda färgen som jag bara inte kan med, det går inte. Och på jobbarbyxor? Till grönrutig skjorta? Snälla nån. Tack och lov så vrålade hela publiken Neeeeej, svart!! (1300 pers)
Så den där kärringen sa att dom skulle försöka ändra.
Men jag kunde inte sluta tänka på det är så jag fick syn på henne på kvällen och frågade om det verkligen var meningen att vi skulle gå klädda så. Men hon lugnade med att det blir nog svarta byxor som sagt. Tur!! Annars byter jag jobb. Kan lova att det var hon själv som hade kommit på färgförslaget oxå. Orange hår, knallröda glasögon, ljusgul tröja o en ljus illgrön kavaj till det. Säger väl allt??
Kvällen fortsatte iaf med mat och efterrätt och musik till Boppers, efter det disco och dans. Åt pannacotta för första gången oxå! Pepparkakssmak.
Sen blev det drink i hotellbaren och sen var det godnatt redan vid tolvtiden. Rikigt trevligt.

Mathias o Andreas har åkt till skogen å ska bo i stuga tills imorgon. Så jag är ensam hemma. Men jag ska börja jobba nu klockan tre så jag ska göra mig iordning nu. Har fått låna Gaberts Saab, får se hur det går, jag som aldrig kört Saab ;)

Tjingeling








1 kommentar:

Anonym sa...

lät ju trevligt med såna fina kläder ju :P
Å saab, jag vill ha en saaaaab :D underbart......