torsdag, augusti 30, 2007

Kurt

Idag har det varit jobbdag, 8.45-18-00. Efter det hem o slängde i lite tvätt, sen gick jag o Annika på promenad. Gick förbi Ulvkälla nere vid vattnet och jag blev presenterad för Kurt. Har bara hört talas om honom, men det var första gången jag såg den tama fasanen. Han stog långt borta på en äng, och kom direkt när jag ropade! Faktiskt fin för å va en fågel. Heltam! Kom ända fram å skulle äta lingon ur min hand, men då blev jag lite rädd så han fick äta dom från marken istället. Dom där kan väl ha lusar o allt möjligt dom tänker jag..
Hade hursomhelst inte mobilen med mig så jag kunde inte fota honom. Men jag ska göra det nån dag så ni får se honom. Väldigt intressant, en fågel. Jag förstår om ni är väldigt ivriga o vill se honom nu, men ni får vänta.

Idag fick man köpa en Gessleskiva för 79:- med Expressen, det gjorde jag. Fin röst den mannen.

Är det någon som har koll på när Desperate börjar igen? Så som jag har väntat, det borde väl inte dröja alltför länge eller? Det är det enda program jag kollar på nuförtiden. Förr bodde man ju framför teven. Sunset beach o allt vad det var man skulle se. Tack o lov att jag inte är fast i nåt sådant.
Men jag måste ju nästan erkänna att jag saknar Tre Kronor-tiden lite ändå.

Blev ingen stolmontering igår, Madde hade visst skidträning, ock ikväll är det fotboll som gäller. Så klockan är nog rätt mkt innan hon är klar ikväll oxå, hon ska nämligen bo här inatt me. Mathias är i Stockholm så vi flicks är ensamma.

Jag har blivit värsta Pmskossan. Irriterad på allt o alla. Grrrrr!! Jobbigt, vill inte vara så.
Imorrn ska jag på sjukan o ta stick!Får se om det visar nåt. Har onormalt hög puls, vilket jag haft i flera år iofs. Förut när jag kollat upp har dom inte hittat nå fel på proverna, varmed man är friskförklarad. Men jag vill att dom kollar riktigt!
Sveriges sjukvård= kack.

Nu ska jag hämta tvätten i källaren, o trycka i mig en tunnbrödsmacka me Delinskorv. Mooommsi! (me mumindialekt)

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej! Ja du får ta och komma någon helg så får vi shoppa och göra något roligt!! De tycker ja! Jag har inte börjat än, jag börjar på måndag och jag är hur nervös som helst! Men du har du gått ner i spindel källaren!!? Hoppas allt är fint med dej med =) Kramar