söndag, december 13, 2009

Oplanerad utgång

Igår hade jag tidernas tråkigaste lördag. Kl 9 hade jag precis blandat dippen till chipsen då Jenny o Caroline ringde och lyckades övertala mig att komma till mysen, där dom hade ätit julbord med jobbet. Bytte kläder, drog på mig masken och åkte dit.
Och det började ju väldigt bra. Tog ut 400kr på bankomaten, och gick raka vägen till baren, där Jenny fick betala för mig, eftersom mina pengar inte fanns någonstans!!
Tillbaka till bankomaten med Jenny, kollade på backen och till och med i minneslappssopkorgen, men inga pengar. Humöret sjönk direkt och jag blev mest bara skitless.
Skulle då låna pengar av Jenny, (som tog ut pengar före mig), och när hon öppnar plånboken så säger hon "Men va konstigt, jag har helt plötsligt flera hundra mer än jag tog ut, hur kan det komma sig?" Jag hade alltså glömt att ta dom ur bankomaten :)
Mysteriet var löst och kvällen kunde börja!

En riktigt rolig afton hade jag. Roliga folk och goda öl!
Efteråt gick vi som vanligt på Statoil o tog oss en körv, och därefter blev det lite efterfest hos Jenny o Torbjörn. Looslimpa med kokt ägg, vilken nattamat! :)
Halkade hem 4.40.
Så det har varit lite tröttsamt i ögat att jobba idag.
Men längesen jag hade så kul när jag gick ut!!

Nu ska jag vila lite med Salmiak.

1 kommentar:

Catarina sa...

Låter som en kul kväll! Skönt att det löste sig med pengarna.... kram!