onsdag, december 09, 2009

Lite i valet & kvalet..




Sitter och lyssnar på Erik och Calle på youtube och ser framemot fredagens stora Idol-final!
Har ju hela tiden hållt på Calle, vilket jag iofs fortfarande gör, tycker han har en underbar röst. Erik har varit bra hela tiden oxå, men jag har tyckt att han varit lite för vanlig/alldaglig.. Tills i fredags. I fredags var han kung! Får fortfarande ståpäls när jag om och om lyssnar på "Run to rhe hills". Och nu är dom båda i finalen. Och för första gången nånsin känns det som att det kvittar vem som vinner. Båda är oslagbara, och båda kommer ha framgång tror jag.
Så, jag hejar på båda i år!

Idag är jag ledig, och imorgon, och på lördag.. Härligt! Idag ska mattläggaren komma och fixa mattan i trappen. Äntligen ska det bli klart! Valde en grå-svart matta, hoppas på att det blir finemang.
Måste åka till Caroline och tvätta oxå. Vår tvättmaskin kukade ur, den vägrar släppa ut vattnet, hoppas på att det bara är filtret som behövs göras rent, kändes inge lockande att köpa en ny maskin nu i juletider..

Imorgon ska jag åka till Loos och frisera mig. Blir nog helsvart nu igen, trivs bäst i det. Funderar på att göra rekpermanent innan vi far utomlands, är det någon som provat det? Kommentera gärna isåfall!

Nu känns det som att jag kommer jobba som en idiot framöver, från och med söndag. Tror jag jobbar i 17 dagar med en dags ledighet. Jobbar fram till dagen före nyårsafton. Så då ska det bli riktigt skönt att åka bort från Sveg!

Iallafall så blev det att jag beställde nitskorna ändå, även fast det inte är några Madde-skor :) Men är dom inte bra så får dom åka tillbaka till H&M.

Tjing!

2 kommentarer:

Catarina sa...

Haha, jag ska också till frissan i morgon! Visst var vi där samma dag sist också??? Lustigt.... Ha det bra syster yster!

Madde sa...

Haha, ja vi var ju dit samtidigt sist me :) Och till tandläkaren samma dag oxå va?