tisdag, januari 06, 2009

Segdag utan dess like.

Idag har jag varit seg som sirap. Njöt av ledigheten o tog en riktig sovmorgon till 12 (!) Men skönt var det. Klev upp o käkade frukost o tänkte att jag skulle ge mig ut på promenad för det var så soligt och fint. Men med min vanliga tur så mulnade det på, och lagom tills att jag hade gjort mig i ordning så började det toksnöa! Så då blev det soffläge med film. Mathias har fortfarande ont så han har varit hemma idag oxå. Och jag tror vi legat i en varsin ände av soffan mest hela dagen.
M var inge matsugen så Emil fick komma hit o äta mat med mig istället. Lax, bulgur och creme fraiché m. dill o aromat. Göttans. Älskar verkligen lax, o M har faktiskt oxå lärt sig att äta det på sistone, han är inte lika mycke fiskmänniska som mig..

Apropå fisk så har jag ju tattoat mig här i höst! En fiskbulle på foten.. Nej då, men japanska tecknet för just Fiskarna. Supernöjd! Har en till tid inbokad till den 3e mars. Men sen blir det ingen mer tatuering! Skulle inte göra nån mer efter den här heller, men jag har hälften kvar på mitt presentkort, så då kan jag väl offra mig en gång till då :) Har dock inte bestämt vad jag ska göra än.

Varför är det alltid, alltid, alltid bara skit på televisionen för? Helg som vardag, aldrig nåt att se.
Tacka vet jag när Desperata husfruarna kommer tebax för säsongen. då är det iaf en höjdpunkt i veckan :)

Saknar syster yster i Härnösand! Vi har alltid haft bra kontakt, men nu sista åren så tycker jag att den blivit ännu bättre, + att vi blivit så himla duktiga på att se till att träffas på sistone. Det är jag glad för! Förr kunde det gå flera år emellan det att vi sågs!
I november träffades vi alla tre systrarna hos Camilla en helg, bara vi. Och vi hade så himla kul! Det var första gången vi träffades ensamma, utan karlar. Åt gott, drack gott, pratade o skrattade. Det måste göras om!

Nu ska jag ta ett skutt in till duschen o sen sova, igen. Börjar 7 imorgon.. Pust, ingen sovmorgon då inte.

Godd najt.

Inga kommentarer: