måndag, januari 05, 2009

Det var väl ändå på tiden Madeleine..

Nytt år, nya tag.
Fick tillbaka lite bloggmotivation när jag såg att syster yster återupptagit sin blogg =)

Hela 5 månader sen sist nu!
Jul och nyår är passé, och det är knappt 4 veckor kvar tills det bär av till Thailand. Tiden går sakta när man längtar, så därför försöker jag att inte tänka på det så mycket.
Julen hade jag turen att vara ledig hela 5 dagar. Så julafton spenderades i Toms hos far, och på juldagen var vi i Loos hos mami. Hade ätit tillräckligt med snäll-pepparkakor i år oxå, för jag fick klappar även denna gång! Bla presentkort på Indiska, en supergosig lurvpläd, ny brödrost m.m..
Denna jul var nog den första på flera år som jag inte var ut, varken på juldagen eller hemvändarn. Vi våldsgästade Grinde på juldagen istället o ställde till med vår egen lilla fest jag o Malin :P

Nyår jobbade jag dessvärre. Både aftonen och dagen. På nyårsafton var vi här hemma o käkade middag med Annika, Grinde, Håkan, Maria och Sanna. Saras limemarinerade räkor, thaigryta o chokladpannacotta med hallongrädde. Mommsi!
Skulle ta det lugnt och bara dricka lite vin hade jag bestämt, eftersom jag skulle orka med att jobba till 20 dagen därpå. Men som vanligt blev det inte riktigt som jag tänkt mig.. Blev lite för mkt av det goda, vilket resulterade i att jag gjorde snöänglar med Sanna vid tolvslaget, drack ännu mera, och kräktes innan läggdags. Men vad jag minns så var det en himla rolig kväll iaf! :)

Nu har jag jobbat 8 dagar men är ledig imorgon. Ska bli så sköönt med sovmorgon äntligen!
Om det är soligt o inte så griskallt imorgon så ska jag ge mig ut på långpromenad tror jag. Kan behöva gå av mig lite av all denna julmat m.m som man mulat i sig sista veckorna. Usch!
Igårmorse när jag gick till jobbet var det nästan 30 grader ute! Det tar ca 6 min att gå till jobbet, och på den lilla stunden hann jag förvandlas till en eskimo!! Ögonfransarna o brynen var helt vita! Fruktansvärt kallt, men imorse var det "bara" 20 när jag gick, så då var det ju nästan skönt jämfört med igår..
Imorse fick min Tisas åka ambulans till Östersund :( Njustensanfall, som tydligen inte var det minsta skönt. Men nu är han hemma igen iaf.

Idag har jag städat bort nästan all jul här hemma. Det är mysigt i början men man hinner ju lessna innan julafton ens har varit! Så nu har jag plockat bort allt förutom granen o julgardinerna i köket.

Nu tror jag minsann att jag ska ta mig några Gi-ischokladar och kolla på Mamma mia för typ 12e gången. Är kär i den filmen.

Gott nytt år mina vänner!

1 kommentar:

Cattis sa...

Äntligen är du tillbaka, började bli less på att läsa om mögelkorven...=)