onsdag, mars 12, 2008

Helloo

Jag vet, jag vet. Jag är inge bra på det här med bloggande. Men ska försöka ta mig i kragen igen och skriva några rader då och då. Inte för att det händer alltför mycket spännande i mitt liv men jag kan ju dela med mig av det som händer. Sist jag skrev var 1 februari. Så vad har hänt sen dess? Hmm.

Varit en liten sväng till Vallvik o hälsat på syster yster i samma veva som jag var till doktorn i Bollnäs. Ekget var fint, OCH, hör o häpna, jag hittade dit alldeles själv! Inte illa för att vara jag. Lokalsinne som en gurka. Tur att mina kära storasystrar är likadana så jag slipper vara ensam om att tex gå vilse på Ikea och sjukhus. Varit en helg till Härnösand oxå till min andra syster yster. Vi o Camilla o Thomas. Riktigt kul hade vi.

Den där helgen var det inge Gi så långt ögat kunde nå. Vin, godis, chips, good mat och ännu mera vin och godis. Riktig mumshelg.
Apropå Gi så är det 6 veckor sen jag började idag. Less på mig själv för att jag fuskat så in i bängen. Men vägde mig imorse och har iaf gått ner ca 4 kg. Och det är ju ändå 4 turkiska yoghurtar, som jag brukar jag tänka. (Dom på hink)
Huvudsaken det går och rätt håll känner jag, om än lite sakta.

Imorgon är jag ledig dagen lång, vilket förklarar varför jag sitter här mitt i natta. Har faktiskt blivit rätt duktig och börjat lägga mig "i tid" när jag ska upp och jobba. I tid innebär för mig att krypa i säng vid 22.30 ungefär.

Igår läste jag ut min tsunamibok "När livet stannar", om en svensk kvinna som miste två av sina tre barn, gubben och 3 vänner i Khao Lak. Sorglig!! Har även läst Mias systrar nu, som Mia Eriksson (Gömda, Asyl..) skrivit om 3 andra svenskar som lever under hot. Verkligen att rekommendera! Hemsk och snyftig.

Nu ska jag borsta gaddarna och krypa till kojs strax.

Inga kommentarer: