tisdag, september 25, 2007

God afton.

Då var de två första arbetsdagarna avklarade för den här veckan då. LEdig imorgon, och helgen.
Kollat på desperate sen jag kom hem ikväll, det är väl det enda. Stackars Tom som blev sjuk, och Carlos då, vad har det tagit åt honom? Han kan väl inte bli tillsammans med Edie? Nåja.

Det har uppstått ett problem som jag gått o grubblat på, men som nu kommer att lösas!
Förra året när vi åkte till Egypten så fick vi ha 25 kg bagage, då var 5 kg inkluderat som handbagage. Men nu är det 20 totalt som gäller! Alltså 15 kg, vilket skulle vara en omöjlighet för mig. Förra året packade jag verkligen duktigt, och likförbannat så hade vi 19.8 resp. 20 kg när vi åkte hem. Men nu såg jag på Fritidsresors hemsida att man kunde betala 300 kr för 10 kg extra tur & reur. Taget!
Problemet är ur världen. Mathias däremot tycker att jag får packa mindre, men nej. Mina måstehagrejor måste ju bara med. Hårfön, plattång, sminkväska, neccesär med badrumsgrejor o solskydd, resemedicin, badtofflor, sandaler, och lite mer därtill.. Punkt slut.
Apropå resan så är det tydligen inte den 9 nov vi ska åka, som jag har trott, utan den 8e.
En dag mindre att vänta med andra ord. :)

Tiden dit kommer nog gå ganska fort. För oktober månad vet jag i stort sett hur den ser ut.
*Nu till helgen:Vallvik
*10:e okt åker jag & Linda till Leksand på kurs/utbildning inom jobbet, vi ska bli "brödansvariga".
*12.e: begravning i Sveg som jag ännu inte har några kläder till..
*Helgen där jobbar jag helhelg
*Helgen den 20 är det personalfest i Hamra och jag jobbar halva söndagen
*Sista helgen i okt är jag ledig och då åker vi förhoppningsvis till Tallin eller Helsingfors med Håkan o Caroline.
Och helgen därpå är sista helgen hemma innan semestern.
Sen står det inte på förrän tomten kommer. Och innan dess måste vi ju hinna handla klappar. Nånstans, nångång..
Tror det bara kommer säga pang! så är 2008 här.

Ser iaf fram emot helgen nu. Åker härifrån direkt när jag slutar kl 17.00.
Ska försöka hitta skor i Söderhamn.
Hudik förresten, vi var ju dit i fredags. Blev en heldag. Hade riktigt skoj, blev dock inge klädshopping. Hittade en tröja o 2 bhar, sen blev det en massa annat krafs. Åt god thaimat med världens godaste jordnötssås!

Imorgon kommer pappsen hit. Tänkte göra nån gryta då o utnyttja kantarellerna i frysen. Kanske göra storkok så man kan frysa in matlådor? Brukar vara dålig på sånt.

Nu väntar iaf duschen, sen Amelia som kom idag.
Fick förresten min efterlängtade Winnerbäckskiva på posten idag!

Favoritlåtar just nu: Om du lämnade mig nu- L W
Brown eyed girl- Van Morrison.

Gammalt som nytt, jag lyssnar på det mesta. Dock inte country.

goodnightmyfriends.






1 kommentar:

Anonym sa...

Madde nu är det dags att uppdatera!